arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
به مهندس بازرگان گفتم که به این راحتی میدان را خالی نمی کنیم؛

مهدوی کنی: خود رهبري نيز اين ادعا را ندارند كه در كارشان اشكالي نيست

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت به معنای یکی شدن نیست ولی منظور از وحدت ائتلاف در مشترکات است، به گروه های سیاسی و فعالان عرصه انتخابات توصیه کرد: به خاطر سلیقه‌های فردی و گروهی وحدت و صمیمیت در انقلاب را مخدوش نکنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت به معنای یکی شدن نیست ولی منظور از وحدت ائتلاف در مشترکات است، به گروه های سیاسی و فعالان عرصه انتخابات توصیه کرد: به خاطر سلیقه‌های فردی و گروهی وحدت و صمیمیت در انقلاب را مخدوش نکنید.

به گزارش انتخاب، آیت الله مهدوی کنی صبح امروز سه شنبه در دهمین اجلاس خبرگان رهبری در دوره چهارم این مجلس که در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهدای شهریور ماه به نقش و جایگاه امام خمینی در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی با فداکاری ها و مبارزاتی که امام در سال 42 شروع کرد و پشتیبانی های ملت سرانجام در سال 57 به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه مهمترین خصوصیت نظام اسلامی اصل ولایت مطلقه فقیه است، افزود: نظام اسلامی بدون ولایت فقیه به پیروزی نمی رسید ، ضمن آنکه امام (ره) ساختار قابل قبولی را برای نظام اسلامی تعریف کردند.

وی گفت: امام خمینی (ره) با تجربه خود این نظام را برپا کردند و امروز نظام اسلامی به عنوان بهترین نظام در دنیا شناخته می شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: البته امام (ره) هیچ گاه در صدد آن نبودند که ولایت را به دیگران تفویض کنند از این رو خود در تمامی امور نقش تاثیر گذاری را ایفا می کردند.

آیت الله مهدی کنی خاطر نشان کرد: بنده به یاد دارم که امام (ره) حتی در انتخاب یا عزل مسئولین نیز اظهار نظر می کردند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه امام (ره) در زمان حیات خود مدیریت قابل قبولی را به منصه ظهور رساندند اظهار داشت: امام خمینی (ره) به خوبی مملکت را اداره کردند. در زمانی که ما شاهد جنگ تحمیلی و چالش های بیرونی و داخلی نظام بودیم ایشان به خوبی مملکت را مدیریت می کردند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: امام خمینی (ره) به همه ما نیروهای انقلاب بها داد به طوریکه شخص بنده فقط پیش نماز بودم اما بنیانگذار انقلاب اسلامی این میدان را به ما دادند و وارد صحنه شدیم.

مهدوی کنی همچنین تصریح کرد: امام خمینی (ره) همواره احترام ویژه ای برای مردم قائل بودند و مشکلات مردم را درک می کردند.

وی به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید می کردند افزود: برای پایداری انقلاب باید شاهد وحدت حوزه و دانشگاه باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در خصوص نقش روحانیت در انقلاب اسلامی افزود: روحانیت در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند البته اوایل انقلاب مهندس بازرگان موضوعی را به عنوان تفکیک روحانیت مطرح کرد اما بنده در پاسخ به وی گفتم ما ( روحانیون) به این راحتی میدان را خالی نمی کنیم و همچنان در صحنه هستیم.

آیت الله مهدوی کنی خاطر نشان کرد: پس از رحلت امام خمینی مجلس خبرگان جانشین ایشان را انتخاب کردند، البته دشمنان در صدد این بودند که بعد از رحلت امام جنگ داخلی در کشور ایجاد شود، به طوریکه بنده به خاطر دارم خبرنگاران رسانه های خارجی خود را برای سفر به ایران آماده کرده بودند تا جنگ داخلی در ایران را رسانه ای کنند اما خوشبختانه با انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب تمامی برنامه های دشمنان خنثی شد.

رييس مجلس خبرگان رهبري با بيان اين‌كه «خود مقام معظم رهبري نيز اين ادعا را ندارند كه در كارشان اشكالي نيست» تصريح كرد: واقع امر اين است كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در طول سال‌هاي گذشته رهبري داهيانه‌اي داشته‌اند و 22 سال است اين نظام را با تمام مشكلاتي كه بر سر راه آن است حفظ كرده‌اند كه اين كار ساده‌اي نيست و با تمام مخالفت‌هاي داخلي و خارجي شاهد رهبري داهيانه ايشان بوده‌ايم.

وی گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در این چند سال مدیریت خود را به خوبی اثبات کردند چرا که مدیریت نظام با مشکلات عدیده ای روبروست اما معظم له به خوبی توانسته اند این مشکلات را مدیریت کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه پرداخت و با بیان اینکه این بیداری نشات گرفته از انقلاب اسلامی است افزود: نظام اسلامی و مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب در بیداری اسلامی نقش تاثیر گذاری را ایفا کرده است.

وی همچنین بیداری اسلامی را حرکت مردمی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: مردم در مصر با حرکت مردمی بیداری خود را نشان دادند.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه گفت: بی‌شک این بیداری متاثر از انقلاب اسلامی است ولی استکبار قصد سوء استفاده از این جریانات را دارد.

وی بهترین دلیل برای عدم حسن نیت آمریکا در خصوص نهضت‌های منطقه را برخوردهای گوناگون در قبال کشورهای مختلف منطقه عنوان کرد و گفت: اگر آنها حسن نیت داشتند نباید برخوردشان با نهضت لیبی و بحرین فرق می‌کرد.

آیت‌الله مهدوی کنی در ادامه از سوی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری خطاب به نهضت‌های اسلامی در منطقه گفت: بیدار باشید تا مبادا دشمنانتان انقلاب‌تان را مصادره کنند و بدانید که به قول امام(ره) اگر دشمن را از در بیرون کنید از پنجره وارد می‌شود.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه خطاب به این ملت‌ها توصیه کرد که قدر انقلاب خود را بدانند و گفت: باید مردم از این فرصت استفاده کنند و رهبران این نهضت‌ها نیز متوجه حیله نظام استکبار در قبال این نهضت‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه ما در امور هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم، ادامه داد:  به هر تقدیر باید قبول داشت  که این انقلاب‌ها از نهضت اسلامی در ایران متاثر شدند.

آیت‌الله مهدوی کنی افزود: آنها تا قبل از انقلاب اسلامی حتی جرات بیان دین خود را در عرصه بین‌الملل نداشتند ولی امروزه با عزتی که انقلاب اسلامی به وجود آورده همه ملت‌ها دم از اسلام می‌زنند.

وی در ادامه گفت: انقلاب ما هم اکنون به جایگاه بسیار خوبی رسیده ولی این امر به معنای فقدان مشکل در کشور نیست.

رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: این انقلاب مناسبات سیاسی، اقتصادی و معنوی در جهان را تغییر داد و به تناسب همین دولت، مجلس و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید پاسخگوی نیازهای امروز باشد.

وی در  ادامه به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما قصد ورود در جزئیات این انتخابات را نداریم ولی به عنوان مجلس خبرگان توصیه می کنیم به خاطر سلیقه‌های فردی و گروهی صمیمیت و وحدت در انقلاب را مخدوش نکنند.

آیت‌الله مهدوی کنی همچنین به بحث وحدت در کشور اشاره کرد و افزود: البته وحدت به معنای یکی شدن نیست، منظور از وحدت ائتلاف در مشترکات است همانند آنچه که هم اکنون در قانون اساسی و ولایت فقیه متبلور شده است.

وی در ادامه تضارب آرا را منشاء بالندگی در کشور دانست و گفت: چنانچه منظور براندازی و تنازع نباشد اختلاف نظر برای کشور مفید است.

رئیس مجلس خبرگان  با اشاره به توصیه به اصولگرایان برای وحدت در انتخابات گفت: منظور ما در این موضوع دور هم جمع شدن و پذیرفتن نظر جمعی است.

وی اظهار امیدواری کرد که همه انقلابیون اعم از دانشگاهیان و حوزویان با هم باشند و گفت: همین که دشمنان نقاری میان انقلابیون می‌بینند از آن سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، آیت‌الله مهدوی کنی در پایان سخنانش توجه به قرآن را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر کاری در مسیر حرکت زندگی خود انجام داده‌ایم سعی کنیم آن را حفظ و در آخر کار آن را خراب نکنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
کمیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
6
9
سلام
خدمت اقای کنی بایستی عرض کنیم خوشبختانه هنوزخیلی از زمان زندگی پربرکت امام (ره) نگذشته ومابسیاری از وقایع آن زمان را به یادداریم، امام تاجایی که امکان داشت سعی می کرد درمسایل اجرایی قوا دخالت نکند وحتی بسیاری ازاموری را که دراختیار خودشان بود به دیگران تنفیض می کردندمانند فرماندهی کل قوا وفرماندهی جنگ لذااین ادعا که امام درتمام مسایل دخالت می کرده اندخیلی واقعی به نظر نمی رسدولی این ادعا که ایشان درجریان تمام امور کشوربودنددرستر به نظر می رسد.
مهر اندیشه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
1
27
در تمامی ادیان از جمله اسلام تاکید شده که بی نقص مطلق فقط خداوند یکتاست. امیدوارم تمامی اطرافیان رهبری و همکاران آقای کنی نیز در عمل نظرات مشابه با ایشان داشته باشند.
نظرات بینندگان