arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶

هزارجریبی، موافق وزیر پیشنهادی علوم: برنامه‌های «غلامی» کاربردی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو فراکسیون امید برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم را کاربردی خواند و گفت که با معرفی آقای غلامی موضوعاتی همچون دلایل مشکلات جامعه علمی از ایشان پرسیده می شود. مشکلاتی که اکثرا به قبل از دوره آقای غلامی بر می‌گردد.

به گزارش ایسنا، نبی هزارجریبی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم گفت: رئیس‌جمهور گزینه خوبی را برای وزارت علوم به مجلس معرفی کرده است. آقای غلامی عمر و جوانی خود را صرف ارتقای علمی کرده است.

وی توسعه علم و فناوری را از ارکان پیشرفت دولت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: لازم است وزیر علوم از تشکل‌های دانشگاهی و دانشجویان ولایی حمایت و دفاع کند. چون آنها دغدغه پیشرفت نظام را دارند. البته وجود دانشگاهی با محیط آرام نیز لازم و ضروری است چون محیط آرام عاملی موثر در پرورش ایده‌ها است.

نماینده گرگان دانشگاه را مکانی مقدس و قابل اعتماد دانست که باید در آن ارزش دانشجو و استاد حفظ شود لذا اگر عقیده وزیری با ما هماهنگ نیست نباید از گردونه علم و دانش رانده شود. پیش از این کسانی بودند که به دلیل اختلافات سیاسی از جامعه دانشگاهی کنار گذاشته شدند که این باعث ضربه به این جامعه شد.

هزارجریبی غلامی را فردی تحصیلکرده و لایق دانست که مراتب علمی را پلکانی طی کرده است که لازم است به دلیل معرفی او از رئیس‌جمهور قدردانی نمود.

وی تاکید کرد: اگر فردی را برای مسندی قبول نداریم نباید او را تخریب کنیم که تخریب در احکام دینی مذموم واقع شده است.

هزار جریبی با تاکید بر اینکه برنامه های وزیر پیشنهادی علوم کاربردی است، گفت: قطعا همه ما کامل نیستیم. وزیر دارای معاون و مشاورانی است که از نظرات آنها برای اصلاح امور استفاده می کند. انتظار می‌رود که آقای وزیر بعد از رای اعتماد رویه‌ای را در پیش گیرد که دانشگاه ها را براساس نیاز دانشجو جذب کند و شاهد مدرک گرایی نباشیم. درست است که اساتید و دانشجویان زحمت می کشند اما بعضا فقط مدرک داده می شود و فرد از دانش لازم برخوردار نیست.

برچسب ها: غلامی ، رای اعتماد
نظرات بینندگان