arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶

رضیان، موافق وزیر پیشنهادی نیرو: اردکانیان اعتبار بین‌المللی خوبی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی دارد/ قاطعیت تصمیم‌گیری در شرایط سخت از ویژگی‌های اوست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت: با توجه به اوضاع نامناسب اقتصادی کشور نیازمند مدیری هستیم که اعتبار بین‌المللی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را داشته باشد که خوشبختانه اردکانیان از این نظر وضعیت خوبی دارد.

به گزارش ایسنا، عبدالله رضیان در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: آب و برق دو عامل مهم در توسعه اقتصادی کشور هستند که با افزایش جمعیت کشور، تامین این دو عنصر حیاتی با دشواری‌های زیادی روبروست.

وی ادامه داد: با بروز خشکسالی‌های پی در پی مسئله آب بیش از پیش اهمیت یافته است. چه در تامین آب شرب و کشاورزی و چه در زیرساخت‌های مربوط به آن با وضعیت نامناسبی روبرو هستیم. اینکه چه کسی و با چه اندیشه‌ای این وزارتخانه را اداره خواهد کرد، اهمیت بالایی دارد. اردکانیان با زیر و بم مسائل مربوط به آب کشور کاملا آشنا و سال‌ها در بالاترین سطح مسئولیتی در وزارت نیرو تجربه کاری دارد. تحصیلات دانشگاهی ایشان مرتبط با این حوزه است. داشتن سوابق علمی درخشان، تدریس در دانشکده محیط زیست دانشگاه سازمان ملل متحد و تالیف و چاپ ۱۰۰ مقاله علمی بین‌المللی از ایشان چهره‌ای عملی و بین‌المللی ساخته است.

این عضو کمیسیون صنایع و معان مجلس سابقه بین‌المللی اردکانیان در سازمان ملل را از دیگر ویژگی‌هایی برشمرد که مجلس در بررسی رای اعتماد باید به آن توجه داشته باشد.

وی برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو را جامع دانست و افزود: به یقین فردی که از شرایط گذشته و حال آب و برق کشور اطلاع داشته باشد می‌تواند چنین برنامه‌ای بنویسد.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس صیانت از ذخائر آب کشور، جبران طراز آب‌های زیرزمینی، توجه به اقتصاد آب و برق، اصلاح فرهنگ مصرف آب و برق، بهینه‌سازی شبکه‌های انتقال آب و برق، افزایش ظرفیت برق تجدیدپذیر، اولویت‌بندی طرح‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، افزایش سهم بخش خصوصی، انتقال فناوری ساخت تجهیزات داخلی و صادرات آنها را از جمله برنامه‌های اردکانیان برشمرد و افزود: نمک‌زدایی و انتقال آب به سایر نقاط کشور و تنوع‌بخشی به آب شرب و بهداشتی و بهره‌گیری از آبهای غیرمتعارف در برنامه‌های ایشان آمده که در حقیقت استفاده از آب‌شیرین‌کن‌هاست که موجب رفع دغدغه نمایندگان مخالف می‌شود.

رضیان ادامه داد: قاطعیت تصمیم‌گیری در شرایط سخت از ویژگی‌های اردکانیان است. با توجه به بحران آب نیازمند فردی متخصص و صاحب نظر و متکی بر دانش روز هستیم. کارنامه اردکانیان در این زمینه هم مثبت است. ایشان حمایت بدنه کارشناسی و مدیریتی صنعت آب و برق کشور را دارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: از اروند رود تا بندر گوادر پاکستان در ۶۳ نقطه دستگاه آب شیرین کن در حال کار است که سالانه ۲۷۳ میلیون مترمکعب آب تولید می‌کند. در شمال کشور حدود هفت میلیارد مترمکعب آب از نزولات جوی به هدر می‌رود که باید فکری اساسی برای آن کرد تا بحث آب‌شیرین‌کن‌ها در این مناطق توجیه اقتصادی پیدا کند. افزایش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی ظرفیت آبرسانی کشور در برنامه‌های ایشان درج شده است.

وی با بیان اینکه آبهای زیرزمینی با کاهش فاحشی روبروست، ادامه داد: تامین آب شرب برای شهرهای بزرگ در مرحله شکننده‌ای قرار دارد. تامین اب شرب به عنوان حیاتی‌ترین نیاز شهروندان از اولویت‌های برنامه های اردکانیان است.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس با اشاره به برنامه‌های اردکانیان در حوزه برق، بهره برداری از ۲۰ هزار مگاوات برق و ارتقاء بهره‌وری نیروگاه‌های حرارتی به ۴۰ درصد را از اهم برنامه‌های اردکانیان برشمرد.

رضیان در پایان از نمایندگان خواست تا به دلیل وضعیت نامناسب صنعت و وضعیت آب و برق کشور با رای بالا به اردکانیان این مسئله را حل کنند.

نظرات بینندگان