arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶

سازمان ملل: اوضاع انسانی در یمن "تکان دهنده" است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس بخش کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اوضاع انسانی یمن را "تکان دهنده" خواند و طرف‌های درگیر را به احترام به قوانین بین‌المللی دعوت کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از روسیا الیوم، مارک لوکوک، رئیس بخش کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در پایان ماموریت پنج روزه خود به یمن گفت: جنگ در این کشور فقیر باید از طریق روند سیاسی پایان یابد.

سازمان ملل: اوضاع انسانی در یمن

لوکوک گفت: بحران فاجعه بار انسانی در یمن را از نزدیک دیدم. در این کشور بیماری وبا در سریع‌ترین زمان شیوع پیدا کرده و این کشور بزرگترین ناامنی غذایی را در جهان شاهد است و بسیاری از مردم آن آواره شده‌اند.

وی پیش از ترک صنعاء به روزنامه‌نگاران گفت: دیدن تاثیرات وحشتناک این جنگ تکان دهنده است.

لوکوک گفت: سازمان ملل از همه طرف‌ها می‌خواهد به معیارهای قوانین انسانی بین‌المللی پایبند بوده و به حقوق همه افراد از جمله بازداشتی‌ها و روزنامه‌نگاران احترام بگذارند.

وی امروز(یکشنبه) در یک نشست یک روزه در ریاض به بحران انسانی در یمن می‌پردازد.

لوکوک در نخستین سفر خود به یمن مذاکراتی در عدن، صنعاء و دیگر مناطق این کشور داشته است.

این مقام مسئول، مقامات عدن و صنعاء را به تضمین وصول کمک‌های انسانی به نیازمندان یمن ترغیب کرده و خواهان بازگشایی فرودگاه صنعاء برای پروازهای تجاری و مسافری شد.

لوکوک گفت: کودکان یمنی از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند، بسیاری از بیمارستان‌های این کشور به سختی آب و برق دارند و کارکنان بهداشتی حقوق ماهانه خود را دریافت نکرده‌اند.

وی در ادامه گفت: سازمان ملل اقدام به ارائه کمک‌های مستقیم به هفت میلیون یمنی می‌کند اما این برنامه نیازمند تلاش و حمایت بیشتر است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سازمان ملل ، یمن
نظرات بینندگان