arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

شش خودرویی که قرار است گران شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته وزیر «صنعت، معدن و تجارت»، هفته آینده کمیته خودرو باز هم تشکیل جلسه خواهد داد، تا در مورد افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی تصمیم‌گیری کند.

به گزارش انتخاب به نقل از دنیای اقتصاد، آن طور که خبر مي‌رسد، در این جلسه افزایش قیمت شش خودرو مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر خودروسازان ادله لازم را ارائه کنند، کمیته خودرو با درخواست آنها موافقت مي‌کند.بنابر گفته منابع آگاه، سوزوکی گرند ویتارا، خانواده پژو 206، تندر-90، ماکسیما، مگان و نیسان تینا، شش خودرویی هستند که درخواست افزایش قیمت شان به کمیته خودرو رسیده و این احتمال وجود دارد که با توجه به شکاف قیمتی این خودرو‌ها با بازار، با افزايش قيمت آنها تا مرز سه درصد موافقت شود.

این احتمال از آنجا نشات مي‌گیرد که در بین شش خودرو موردنظر، برخی ظاهرا با ضرر به تولید مي‌رسند و برخی دیگر نیز با اختلاف قیمت شدید میان کارخانه و بازار روبه‌رو هستند.

با این حساب، چون زیان ده بودن خودروها یکی از ملاک‌های افزایش قیمت به شمار مي‌رود و کمیته خودرو قصد دارد با کاهش فاصله قیمتی کارخانه و بازار، دلالی و واسطه گری را از بین ببرد، صعود قیمت شش خودرو مذکور بسیار محتمل به نظر مي‌رسد.هم اکنون بنابر اعلام ایران خودرو ، این شرکت در تولید تندر-90 و پژو 206 زیان مي‌دهد و ویتارا نیز در بازار حدود 14 میلیون ريال گران‌تر از کارخانه به فروش مي‌رسد. از آن سو پارس خودرویی‌ها نیز مدعی‌اند که تولید مگان و تندر و ماکسیما با حاشیه زیان روبه‌روست و نیسان تینا نیز بیشتر از قیمت فعلی (66 میلیون و 450 هزار تومان) مي‌ارزد.

اگر کمیته خودرو با درخواست خودروسازان موافقت کند، شش محصول موردنظر بین 450 هزار الی دو میلیون تومان گران خواهند شد. این در شرایطی است که خودروسازان سال گذشته وعده تثبیت قیمت داده و عنوان کردند گرانی در کار نخواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
12
از این وعده وعید ها و مردم فریبی ها زیاد بوده . هنوز یادمون نرفته رئیس جمهور عزیز وعده سیر نزولی قیمتها را بعد از فروردین ماه دادند! . الان برج 6 شده . قیمتها کم نشد که هیچ .تورم 17 % هم داریم.
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
11
اخه کیفیت دارند که گرون بشن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
5
عزيز پس چرا به نصف قيمت اونم اقساطي به اجنبي ميفروشين و تازه افتخار ميكنين صادرات دارين!!!!!!!!!! ملت خودمونو فداي ديگران كردين. يه كم تاريخ بخونين!
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
4
درتمام دنیا قیمتها سقوط میکنند اینجا بخاطر اینکه قصد مدیریت جهان را داریم قیمتها به سمت ماهواره امید خیز برداشته اند،باید همه جوره به جهان احاطه داشته باشیم.!!!
نظرات بینندگان