arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶

دریابیگی: اتهام به یلی را به شدت رد و تکذیب می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: انتقاد سازنده است، اما برخی منتقدان به دلیل نبود منافع شخصی از عملکرد تیم و بازیکنان انتقاد می‌کنند که این موضوع پذیرفتنی نیست.

به گزارش انتخاب، سید علیرضا دریابیگی در رابطه با اظهار نظر برخی افراد مبنی بر سن غیر واقعی پوریا یلی پشت خط زن تیم ملی نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان بحرین، افزود: تیم اعزامی ایران به رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان سال 2017 یکی از جوانترین و کم سن و سال‌ترین تیم‌های ایران در این رده سنی بود. این موضوع را به این دلیل بیان می‌کنم که حداقل خودم بیش از 15 سال سابقه کار در فدراسیون والیبال دارم و سابقه تیم‌ها را به خوبی می‌دانم.

دریابیگی: اتهام به یلی را به شدت رد و تکذیب می‌کنم

وی تاکید کرد: صحبت‌هایی که درباره پوریا یلی بیان شده است را به شدت رد و تکذیب می‌کنم. یلی را سرمربی تیم ملی نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی کشور سنندج کشف کرد و در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان سال 2015 آرژانتین نیز حضور داشت. این بازیکن با تیم ارتعاشات در لیگ برتر سال 93 نیز شرکت کرد و همراه تیم نوجوانان در دو دوره رقابت‌های جهانی شرکت کرده است و به همین دلیل تجربه زیادی نسبت به سن‌اش در والیبال دارد. یلی متولد یک بهمن ماه سال 77 هست و رقابت‌های جهانی بحرین نیز آخرین میدان این بازیکن در رده سنی نوجوانان بود.

سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان ادامه داد: نمی‌دانم این چه شائبه‌‎ای است که برخی افراد مطرح می‌کنند و اخیرا یکی از گزارشگران در پخش زنده نیز این موضوع را مطرح کرده است و بجای تشویق اینگونه استعدادها متاسفانه مسیر پیشرفت این بازیکنان را دچار مشکل می‌کند.

وی تاکید کرد: برای شفاف سازی تاکید می‌کنم که تمام اسناد و مدارک بازیکنان تیم ملی والیبال نوجوانان موجود است. تصویر مدرک پنجم ابتدایی، اول راهنمایی و شناسامه داریم و می‌توانیم در صورت نیاز ارائه کنیم.

دریابیگی با بیان اینکه باید برای رشد بازیکنان مستعد، به جای تخریب کمک آنان کنیم، گفت: مدارک همه بازیکنان از جمله پوریا یلی و امیرحسین اسفندیار موجود است، تیم ملی نوجوانان حتی بازیکنانی دارد که متولد 1380 هستند و در دوره‌های بعدی نیز قهرمانی جهان نیز می‌توانند شرکت کنند. اگر این بازیکنان اینگونه تخریب شوند، جای تاسف دارد و هیچ عقل سلیمی اینگونه رفتارها را نمی‌پسندد. زیرا برای این بازیکنان زحمات زیادی کشیده شده است.

سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم همه منتقدان را با یک نگاه، ببنیم، گفت: اما عده‌ای برای منافع شخصی اینگونه موارد را مطرح می‌کنند. اگر این افراد مسئولیت و کاری در والیبال داشته باشند، اینگونه موارد را مطرح نمی‌کنند. در زمانی که تیم نوجوانان چهارم آسیا شد نیز به گونه دیگری تخریب کردند، اما خوشبختانه با حمایت دکتر داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال و قولی که محمد وکیلی داده بود و با مربیان ایرانی در جهان قهرمان شدیم.

دریابیگی در پایان تاکید کرد: کلا بحث صغر سنی در فدراسیون والیبال وجود ندارد. در گذشته (دوره مدیریت یزدانی خرم) برای مبارزه با این موضوع فقط به گذرنامه استناد می‌شد اما الان علاوه بر گذرنامه به شناسنامه، مدارک تحصیلی و هر نوع مدرکی که سلامت سنی بازیکنان را تایید کند، استناد می‌شود. مطرح کردن اینگونه موارد علاوه بر زیر سئوال بردن بسیاری از نهادهای ذیربط، به گونه‌ای تخریب شخصیتی بازیکنان و کادر فنی بازیکنان نیز هست که جای تاسف دارد. اما کادر فنی به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد و با تربیت و پرورش بازیکنان شایسته اینگونه موارد را پاسخ می‌دهد.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی سال 2017 بدون شکست قهرمان جهان شد تا ایران برای دومین بار بر بام والیبال نوجوانان پسر جهان بایستد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان