arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

واکنش ایران به اتهامات نشست ریاض: ادعای الجبیر مضحک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بیانیه شرکت کنندگان در نشست ریاض آنچه نقش منفی ایران در حمایت از شبه نظامیان و ارسال موشک های بالستیک و مین ها خوانده شده، محکوم شده است.

به گزارش «انتخاب»، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به نشست مقامهای سياسی و نظامی ائتلاف متجاوزين به كشور یمن در ریاض گفت: ادعای وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی مانع تراشی کشورمان برای صلح در یمن مضحک و بی اساس است.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامي ايران از اولين ساعات اين تجاوز آن را محكوم نموده و خواستار توقف جنگ شده بود و همچنان راه حل نظامی در يمن را مردود مي داند و در این راستا از هيچ كوششی برای پايان اين جنگ خونبار و نفرت انگيز دريغ نخواهد كرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تكرار ادعاهای كذب در اجلاس رياض از بار مسئوليت انسانی و بين المللی كسانی كه جنايات شنيعی از قتل و تخريب مدارس و بيمارستانها گرفته تا محاصره و گرسنگی دادن مردم بی گناه و مسلمان مرتكب شده اند، نخواهد كاست.

قاسمی با تاکید بر اینکه حل مشکلات یمن در گرو توقف جنگ و ارسال کمک های انسان دوستانه و گفتگوی فراگیر بین همه گروه های یمنی است به شرکت کنندگان در این نشست توصیه کرد: به اشتباهات خود ادامه ندهند و با عذرخواهی از مردم یمن زمینه را برای توقف جنگ و شروع گفتگوهای فراگیر فراهم سازند.

لازم به یادآوری است، وزیران خارجه و روسای ستاد مشترک کشورهای ائتلاف تحت سرکردگی عربستان ضد یمن در بیانیه پایانی خود در نشست ریاض ضمن حمایت از مزدوران آل سعود، ایران را به مانع تراشی در مسیر راه حل سیاسی متهم کردند.

در بیانیه شرکت کنندگان در این نشست آنچه نقش منفی ایران در حمایت از شبه نظامیان و ارسال موشک های بالستیک و مین ها خوانده شده است، محکوم شده و ادعا شده است: ایران مسئول بی ثباتی منطقه است. ما اقدامات شبه نظامیان حوثی ضد کودکان و فرستادن آنها به جنگ را محکوم می کنیم! اقدام کودتاگران در کشتن ملت یمن و گرسنه نگه داشتن و عامل بیماری و تهدید آنها برای ثبات کشورهای منطقه و در راس آنها عربستان، امارات، بحرین و دریانوردی در باب المندب را محکوم می کنیم!

در این بیانیه بر ادامه مقابله با آنچه کودتاگران خوانده شده است و امنیت و ثبات یمن دم زده شده است.

در این بیانیه به گزارش سالانه سازمان ملل مربوط به کودکان که از ائتلاف ضد یمن انتقاد کرده است حمله شده است.

نظرات بینندگان