arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

گزارش حادثه پالایشگاه نفت تهران در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: مسئولان پالایش و پخش و همچنین مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با حضور در جلسه کمیسیون انرژی مجلس گزارشی از حادثه اخیر پالایشگاه تهران را ارائه کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسدالله قره‌خانی گفت : روز گذشته نیز جمعی از اعضای کمیسیون انرژی بازدیدی از پالایشگاه تهران داشته و حادثه رخ داده را مورد بررسی قرار دادند.

سخنگوی کمیسیون انرژی همچنین بیان کرد: براساس قوانین و مقررات موجود در پالایشگاه‌ها هر جا قرار باشد عملیاتی انجام شود و یا اورهال صورت گیرد، باید تمام شرایط موجود اعم از دما، ‌فشار مواد اشتعال‌زا و حتی مخاطراتی که ممکن است به وجود آید مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز لازم صادر می‌شود. حتی ممکن است نیاز به وجود آتش نشان ها در انجام عملیات باشد.
 
وی افزود: اما متاسفانه با توجه به بررسی‌های انجام شده تمامی این شرایط در نظر گرفته و اعلام شده بود که هیچ مخاطره‌ای نخواهد داشت و حتی نیاز به آتش نشانان نیست اما متاسفانه در مرحله آخر این اتفاق رخ داده و منجر به کشته شدن ۷ نفر از مهندسان و تکنسین‌های پالایشگاه شد.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گزارش لازم در مورد این حادثه نهایی نشده و ما درخواست کردیم تا گزارش کامل‌تری را ارائه کنند و کسانی که قصور داشتند هم مشخص شوند و نهایتا گزارش لازم به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد و در صورت نیاز هم جهت پیگیری قضائی به قوه قضائیه ارائه می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پالایشگاه ، نفت ، حادثه
نظرات بینندگان