arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

حمله بن همام به فیفا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمد بن همام گفت اگر اروپایی بود فیفا هرگز جرات نمی‌کرد چنین رفتاری با او داشته باشد.

بن همام که از سوی کمیته اخلاقی فیفا تا آخر عمر حق فعالیت در فوتبال را ندارد در نامه ای که به کمیته اخلاقی فیفا نوشته، گفته چنانچه او اروپایی بود، مسئولان فیفا جرات چنین رفتاری را با او نداشتند.

وی در نامه ای که به قاضی "پترس داماسب"، رئیس نامیبیایی کمیته اخلاقی فیفا، نوشته آورده است: اگر من اروپایی بودم نه بلاتر نه جروم والکه (دبیرکل فیفا) جرات نداشتند انگشت اتهام به سویم بگیرند. اگر ما اروپایی بودیم اصلا تو جرات نداشتی بر روی صندلی ریاست کمیته اخلاقی تکیه بزنی و مردم را چپ و راست قتل عام کنی.

وی افزود: من هرگز سعی نکرده ام به کسی رشوه بدهم و همه حاضران در اتحادیه فوتبال کشورهای حوزه دریای کاراییب از این حقیقت مطلعند. تو خودت این موضوع را از همه شاهدان شنیدی با این حال به همراه والکه علیه من شهادت دادید. هیچکس در دنیا باور ندارد که والکه و بلاتر برای مبارزه با رشوه خواری دست به کار شوند. اگر آنها واقعا مبارزه با رشوه را جدی گرفته بودند نخست باید شجاعت به خرج می دادند و به طور داوطلبانه از خودشان شروع می کردند که طی این سال ها همواره مسائل بسیاری پیرامون آنها مطرح بوده است.

بن همام در این نامه گفته داماسب به پیشنهاد والکه در این سمت منصوب شده حال آنکه یک وکیل باید در این سمت مشغول به کار می شد. از نظر این قطری، داماسب گماشته سپ بلاتر است.

رئیس پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: هیچوقت از خودت پرسیده ای که چرا ریاست کمیته اخلاقی فیفا در اختیار تو قرار داده شد است؟ پاسخ روشن است چراکه والکه هرگز جرات نداشت نظر خود را به کسی جز تو دیکته کند. تو فقط وظیفه داری پای هر تصمیمی که آنها می گیرند را امضا کنی.

بن همام نسخه ای از این نامه را به فدراسیون های فوتبال آفریقا و کاراییب هم ارسال کرده است.
نظرات بینندگان