arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

کاتوزیان: در بسیاری از موارد انتقادات اصلاح‌طلبان کاملاً به‌حق است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده تهران در مجلس گفت: برخی جریانات سیاسی و رسانه‌های تندرو درصدد از بین بردن مرز نقد گزنده ضدانقلاب با اظهارات منتقدان دلسوز داخلی هستند تا دلسوزان نظام را با ضدانقلاب یکی کنند. 

حمیدرضا کاتوزیان نقد گزنده را انتقاداتی دانست که از سوی جریان‌های خارج از نظام و مخالف انقلاب علیه اصل نظام و انقلاب مطرح می‌شود و ادامه داد: هدف این انتقادات، ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی ایران است و نیت ضدانقلابیون اینست که بر طبل ضرورت جایگزینی نظامی جدیدی در ایران بکوبند.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس افزود: صاحبان این نوع نقد گزنده مسئولان نظام را فاقد صلاحیت و کفایت و توانایی دانسته و تمرکز آنان در جهت القاء این تفکر است، نظام امپریالیستی به هر شیوه و روشی درصدد اثبات ادعاهایش علیه مسئولان نظام است، آنان به گونه‌ای القاء می‌کنند که گویی نظام جمهوری اسلامی یک حباب است و مردم ایران نباید به حباب دل ببندند.

نماینده تهران، با تبیین انتقاد سازنده و خاستگاه آن در کشور گفت: انتقاد سازنده در جهت رفع کاستی‌ها و مشکلات و اصلاح امور است، البته این نوع انتقادات نیز ممکن است گاهی انتقادات تندی باشد ولی تندی با گزندگی تفاوت اساسی دارد، منتقدان دلسوز داخلی برای کارآمدتر شدن نظام در جهت علمی و کارشناسی‌شدن تصمیم‌گیری‌های مدیران اجرایی کشور تلاش می‌کنند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: چیزی که مورد سوال منتقدان دلسوز داخلی است این است که چرا برخی مسئولان در تصمیم‌گیری‌های خود از روش‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی استفاده می‌کنند چراکه نتیجه چنین تصمیم‌گیری‌هایی، ایجاد مشکل برای مردم و ایجاد چالش در مسیر توسعه کشور است، اگر این اشکالات برطرف شود و با نگاه علمی و کارشناسی و با خرد جمعی تصمیم‌گیری شود و حب و بغض‌ها کنار گذاشته شود، قطعا بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، نقد تند افراد درون نظام، دلسوزی و شدت علاقه آن به نظام و کارآمدتر شدن آن را نشان می‌دهد.

وی نقد سازنده توام با پیشنهاد را موثرتر از نقد تنها و بدون راهکار و پیشنهاد دانست و افزود: ارائه پیشنهاد از سوی منتقدان، صداقت و دلسوزی آنان را اثبات می‌کند، دلسوزی و صداقت وجه مشترک بین اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان است، در بسیاری از موارد انتقادات اصلاح‌طلبان کاملاً به حق است کما اینکه در جریان اصول‌گرا نیز انتقادات اساسی نیز مطرح می‌شود.

کاتوزیان با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌های داخلی گفت: برخی از رسانه‌های داخلی در تلاشند تا مرز انتقاد گزنده ضدانقلاب را با انتقادات سازنده دوستان انقلاب یکی کنند تا منتقدان داخلی را در صف ضد انقلاب قرار دهند و بدین ترتیب زبان منتقدان دلسوز داخلی را ببندند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس در پایان افزود: این رسانه‌های تندرو و افراطی برخلاف منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند و این در حالی است که مقام معظم رهبری در پاره‌ای از امور کشور خود یک منتقد هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
6
باز نزدیک انتخابات شد .....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
2
احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
0
باز نزدیک انتخابات شد .....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
0
صحبت هاي آقاياني چون كاتوزيان و باهنر و حتي جنگ زرگري ميان خودشان علامت چي مي تونه باشه؟
نظرات بینندگان