arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

جهان‌‌نیوز: علت بازداشت دراویش گنابادی، درگیری و تیراندازی آنها به مردم بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جهان‌نیوز نوشت: سیدمصطفی آزمایش علت درگیری اخیر در شهرستان "کوار"(در ۴۵ کیلومتری شیراز) را که با تیراندازی دراویش گنابادی به سمت مردم همراه بود، رویدادهای پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم دانسته است.

وی با اشاره به شعارهای انتخاباتی مهدی کروبی در حمایت از دروایش، به جرس گفته است: دراویش به طور عرفی به کسی رای می دهند که آن شخص از حقوقشان حمایت کرده باشد و چون درگذشته آقای کروبی بارها از حقوق درویشان دفاع کردند در دوره انتخابات ریاست جمهوری دراویش به ایشان رای دادند اعم از گنابادی و غیرگنابادی‌ها.

سایت جهان در ادامه نوشت: او گفت: مقامات حکومتی احتمال بسیار زیاد می‌دهند که دراویش در انتخابات بعدی هم به کاندایداهای حزب آقای کروبی رای بدهند و (ممکن است) خیل دراویشان در ایران که جمعیتی نزدیک بیست میلیون هستند بگویند کاندیدای ما کروبی است و باید از زندان آزاد شوند. 

سخنگوی دراویش گنابادی علت دوم رویدادهای اخیر کوار را جریان انحرافی دانست و عنوان کرد که نظام ما را نزدیک به جریان انحرافی می‌داند و به همین دلیل روحانیونی را برای مقابله با عرفان‌های نوظهور راهی شهرها کرده است.

آزمایش در این باره اظهار داشته است: قوه قهریه جریان وابسته به اسفندیار رحیم مشایی و احمدی‌نژاد را که جریان انحرافی معرفی می‌کنند، تابع طریقت می‌دانند نه تابع شریعت و می‌گویند اینها به نحوی از انحا به عرفان و تصوف و درویشی ربط دارند و به همین دلیل با هدف سرکوب دراویش می‌خواهند برای پاکسازی مقدمه‌سازی کنند.

به گفته آزمایش این موضوع "باعث شد که در طول ماه رمضان تعدادی از روحانیون تعلیم دیده را به مترو فرستادند و اینها زیر عنوان برنامه مشاوره نسیم معنوی با بقول خودشان عرفان‌های نوظهور شروع به مبارزه فرهنگی کردند به اصطلاح و با مردم صحبت می‌کردند و آنها را از در غلطیده شدن به تصوف و عرفان و غیره برحذر می‌داشتند."

به گفته او حضور حجت الاسلام شهبازی در کوار هم در همین راستا بوده است.

این سایت در ادامه می‌نویسد: البته مقابله دروایش نعمت‌اللهی گنابادی با مردم معترض منجر به درگیری شد و ده‌ها زخمی بر جای ماند. از جمله حدود ۳۰ معترض با تیراندازی دراویش راهی بیمارستان شدند. در ادامه ماجرا تعدادی از تیراندازان و افراد مسلح دراویش دستگیر شدند.

آزمایش همچنین گفت که وکلایی در داخل کشور درصدد تنظیم شکایت به مقامات مسئول دادگستری و رئیس قوه قضاییه هستند و و دراویش قصد دارند اطلاعات حادثه اخیر را در قالب یک فایل به نماینده سازمان ملل متحد ارسال کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
2
دروغ گو دشمن خداست. درویش و تیر اندازی به مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
2
مردم هیچگاه با همدیگر دعوا و جدل نمی کنند آنها که با دراویش نزاع می کند یک گروه خاص هستند
نظرات بینندگان