arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰

کورس اتوبوس و بنز در اتوبان اصفهان-شیراز/تعطیلات هفته گذشته ، 148 کشته داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جم سفرهای تعطیلات عید فطر که امسال به تعطیلات نوروز شبیه شد، 148 کشته روی دست مردم گذاشت.

سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس راه کشور امروز آماری از میزان تخلفات و تذکرات پلیس راه به راننده های جاده ها خبر داد و گفت: "در طرح تابستانی پلیس که از ابتدای تیر ماه آغاز شد 478 هزار و 384 راننده به علت عدم استفاده از کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودرو جریمه و بیش از یک میلیون و 300 هزار راننده نیز تذکر دریافت کردند. این در حالیست که در این مدت 65 هزار و 395 خودرو و 59 هزار و 226 موتورسیکلت به علت ارتکاب همزمان 2 تخلف حادثه ساز در جاده های کشور توقیف شدند. در همین مدت 5 هزار و 78 گواهینامه نیز از سوی پلیس توقیف شد."

آنطور که سرهنگ مهماندار می گوید، پلیس راه بیش از 640 هزار نفر را به دلیل سرعت غیرمجاز جریمه کرده است. نکته اینجاست که سرعت حدود 4 هزار نفر از این راننده ها، 50 کیلومتر برساعت، بیش از سرعت مجاز بوده است.

اما در تعطیلات عید فطر، پلیس راه دو خودرو که سرعت نجومی داشته اند را توقیف کرده است. مرسدس بنزی که در اتوبان اصفهان-شیراز با سرعت 208 کیلومتر بر ساعت می تاخته است و اتوبوسی که با 193 کیلومتر بر ساعت در همین جاده، سر می برده. 

مهماندار همچنین گفت: "در هر ساعت به طور متوسط 45 دستگاه خودرو از یک ساعت تا 72 ساعت توقیف بودند این در حالیست که 700 هزار نمره مفنی نیز به رانندگان متخلف داده شد."

دوربین برای جریمه 

فرمانده پلیس راه کشور بر استفاده از دوربین های نظارتی برای جریمه خودروهای مختلف تاکید کرد: "پلیس با استفاده از دوربین های نظارتی که در محورهای پرتردد قرار دارد رانندگانی که اقدام به تخلفات حادثه ساز یا سبقت می کردند را شناسایی و برای آنها قبض جریمه و نمره منفی صادر کرد. در طول تعطیلات عید فطر 2 هزار راننده از این طریق اعمال قانون شدند."

او همچنین گفت: طی روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته 74 تصادف منجر به فوت در جاده های کشور رخ داد که بر اثر آن 148 نفر کشته شدند. همچنین 456 تصادف منجر به جرح در کشور رخ داد که 769 نفر مجروح شدند.

بستن کمربند ایمنی برای اتوبوس ها اجباری شد

مهماندار با بیان کنترل حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس ها، گفت: "استفاده از کمربند ایمنی توسط تمامی سرنشینان اتومبیل اجباری است و ماموران موظف اند از تردد اتوبوس های فاقد کمربند ایمنی جلوگیری کنند. همچنین بازرسان نامحسوس در اتوبوس ها حضور دارند و بر کار رانندگان نظارت می کنند.

* خبر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
10
دیگه همه کسانی که با اتوبوس سفر کردن از وضعیت ناجور اتوبوسهای بین شهری و رانندگانش اگاه هستند

هر وقت میری اتوبوس برای خودش خراب میشه و چند ساعت علاف میشی

راننده ها با برخورد و لباس نامناسب حضور دارند

تعداد معتاد هستند

شاگرد اتوبوسها از افراد قشر پایین فرهنگی جامعه هستند

وکلی مشکلا ت دیگر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
1
واگرداخل اتوبوس لام تاكام حرف زدي بايه مشت شاگردراننده شيره اي طرف هستي كه باقمه ميان سراغت يادرپايان سفرحسابت را مي رسن يه باربه پليس راه تخلفشون راگفتم ولي درهمين حين راننده سررسيدوباپليس شروع به خوش بش كردوپليس هم به من جواب دادشكايتي داري به ماربطي نداره بروسراغ كلانتري محلتون.حال مي كنيد بااين ماموراي وظيفه شناس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
1
خالی بند!!!!!!!
هیچ اتوبوسی در ایران نمیتونه 190 کیلومتر سرعت بره
نظرات بینندگان