arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

60 روز زمان لازم است تا آتش رگ سفید مهار شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن دلاویز، نماینده ویژه وزیر نفت در محل حادثه دکل 95 شرکت ملی حفاری با بیان این مطلب، از همه نهادها و دستگاه‌هایی که برای کمک در این حادثه اعلام آمادگی کردند قدردانی کرد و افزود: تجهیزات مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری برای مهار آتش سوزی مناسب و همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به گفته وی، میان همه آنان که در این شرایط در تلاش برای سامان‌دهی اوضاع و مهار آتش هستند، همدلی و همبستگی خاصی وجود دارد و با تقسیم وظایف، اقدامات مقتضی با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.
 
دلاویز تاکید کرد: کار سخت و پیچیده است، اما عزم همکاران صنعت نفت بر این سختی‌ها فائق می‌آید.
 
نماینده ویژه وزیر نفت در حادثه دکل 95 شرکت ملی حفاری درباره برآورد زمانی مهار آتش سوزی گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و نبود جاده‌های مناسب برای حمل تانکرهای آب و دیگر تجهیزات، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است مهار کامل این حادثه به ٥٠ تا ٦٠ روز زمان نیاز دارد.
 
دلاویز عنوان کرد: هر دو روش مهار آتش از پایین با ایجاد چاه‌های انحرافی و مهار از بالا با ایجاد استخر آب برای جلوگیری از فوت وقت در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به حضور معاون امور تولید شرکت ملی نفت، مدیران عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری،  شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و دیگر عوامل اجرایی و عملیاتی در منطقه و پایش مستمر شرایط، افزود: دلایل فنی چرایی وقوع حادثه در حال بررسی، اما اولویت کنونی، مهار آتش است.
 
دلاویز با اشاره به پیگیری‌های مستمر وزیر نفت و ارائه گزارش‌ها به وی، یادآور شد: افزون بر آن‌که مهندس زنگنه بنده را به محل حادثه اعزام کردند و شرایط را رصد می‌کنند، در روزهای آینده برای پیگیری روند عملیات مهار آتش به منطقه می‌آیند.
 
وی با بیان اینکه باوجود تلخی‌های این حادثه، همدلی ایجاد شده از صحنه‌های زیبای فراموش نشدنی است، گفت: از این رو باید از همراهی همه دست درکاران این عملیات قدردانی کرد.
 
دلاویز گفت: هر حادثه ای که سبب جانباختن کارکنان شریف صنعت نفت شود دردناک و غیر قابل جبران است و بی تردید قهرمانان واقعی این صحنه دلخراش، آقایان فرزاد ارزانی و محمد سلیمی بودند که شجاعانه و متعهدانه تا آخرین لحظات تلاش کردند تا مانع این حادثه شوند که روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
 
 وی یادآور شد: در این حادثه چهار تن نیز مصدوم شدند که سه تن به صورت سطحی درمان شدند و چهارمین نفر نیز ساعتی پیش از بیمارستان مرخص شد.
 
منبع : شانا
نظرات بینندگان