arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶

رئیس معزول دولت محلی کاتالونیا برای پناهندگی به بروکسل رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری افه : پوجدمونت و همراهان وی که به جرایم شورش و اختلاس متهم هستند پس از سفر با خودرو شخصی از کاتالونیا به شهر مارسی فرانسه با هواپیما از این شهر به بروکسل پرواز کردند .

خبرگزاری افه افزود، منابع پلیس اسپانیا اعلام کردند کسانی که پوجدمونت را همراهی می‌ کنند رئیسان معزول اداره امور داخلی‌ ، اداره بهداشت و درمان، اداره امنیت، اداره کار و امور اجتماعی افزون بر اداره کشاورزی ، دامداری، شیلات و تغذیه هستند.

سفر پوجدمونت و همراهانش به بروکسل در حالی‌ صورت گرفته که روز یکشنبه «تئو فرانکن» وزیر مهاجرت بلژیک خبر داده بود که شاید بروکسل با درخواست احتمالی‌ پناهندگی سیاسی رئیس معزول دولت محلی کاتالونیا موافقت کند. با این حال ، «شارل میشل» نخست وزیر بلژیک چند ساعت بعد اظهارات وزیرش را در این باره رد کرد .
 
روزنامه «لا وانگواردیا» نیز در خبری نوشت، بلژیک هنوز به این افراد پناهندگی نداده و گفته است که باید سیگنال های جدی تعقیب وجود داشته باشد تا بشود به پوجدمونت و همراهانش پناهندگی داد.
 
بلژیک همچنین اعلام کرده که برای بررسی درخواست پناهندگی ، پوجدمونت و همراهانش باید ثابت کنند که تحت تعقیب جدی و یا در معرض خطر واقعی‌ قرار دارند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان