arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶

نیچروان بارزانی: اختلافات داخلی به نفع دشمنان ماست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که هرگز اجازه خشونت در میان کردها را نمی‌دهیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق ضمن محکوم کردن رخدادهای خشونت‌بار روز یکشنبه در کردستان عراق خاطرنشان کرد: هرگز اجازه خشونت میان کردها را نمی‌ئهیم.این اقدامی غیر مشروع و غیر قانونی است.

نیچروان در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: اگر ثابت شود که کسی در این رخدادها مداخله کرده طبق قانون با او برخورد خواهد شد و به هیچ شکلی اجازه خشونت نمی‌دهیم.

وی در ادامه افزود: حل بحران‌های کنونی مسأله آسانی نیست اما اقدامات خشونت‌بار و اختلافاتی که اخیرا رخ داد به نفع دشمنان ما است.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: بعضی افراد در داخل و خارج هستند که قصد ایجاد دودستگی دارند اما باید بدانند اتحاد ما اهالی کردستان بسیار بالاتر از این است که چنین افرادی بتوانند دلیل دودستگی میان ما شوندت. من از اهالی کردستان می‌خواهم در صفی واحد باشند.

وی در ادامه افزود: اگر خانه‌ای تقسیم شود بازگشت به حالت اول سخت است ما نیازی به تقسیم و دودستگی نداریم. نباید اجازه دهیم وارد درگیری‌های داخلی شویم که ممکن است منجر به فروپاشی ما شود.

برخی از تظاهرکنندگان خشمگین در اعتراض به برگزاری نشست پارلمان برای انتقال قدرت از مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به قوای قضایی، قانونی و اجرایی پس از اعلام عدم تمدید دوره‌اش به ساختمان پارلمان کردستان عراق یورش بردند.

نظرات بینندگان