arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶

یک تحلیلگر انتخاباتی: سندرز می‌توانست ترامپ را شکست دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک تحلیلگر انتخاباتی جمهوری‌خواه اظهار کرد که اگر برنی سندرز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هیلاری کلینتون حمایت نمی‌کرد، می‌توانست پیروز این رقابت باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تونی فابریزیو، تحلیلگر انتخاباتی، در سخنرانی خود در دانشکده سیاسی دانشگاه هاروارد گفت، برنی سندرز، نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا می‌توانست در این رویداد پیروز شود اما با حقه دموکرات‌ها برای تبدیل نامزد خود به هیلاری کلینتون، وی که محبوب‌ترین نامزد انتخابات بود، پیروز نشد.

بر اساس افشاگری‌های ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۶ شامل ۲۰ هزار ایمیل که ادعا می‌شود از جانب کمیته ملی دموکرات آمریکا (DNC) هک شده است و همچنین ایمیل‌های جان پودستا،‌ رییس کمپین کلینتون، که طبق قانون آزادی اطلاعات به دست آمده، کمیته ملی دموکرات تلاش کرده تا شانس سندرز برای پیروزی را از بین ببرد.

کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، سناتور و بانوی اول سابق و مهره سوخته در عرصه سیاسی ایالات متحده، با حمایت کمیته ملی دموکرات موفق شد تا سندرز را از دور نخست انتخابات خارج کند، اما وی این رقابت را به ترامپ باخت.

فابریزیو در پاسخ به سوالی در خصوص نتیجه انتخابات در صورتی که سندرز از این رقابت کنار نمی‌رفت، اظهار کرد، او می‌توانست ترامپ را شکست دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان