arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

محكوميت جاسوس يکي از سفارتخانه‌ها به 10 سال حبس

دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: محمد اسماعيل ملازهي به اتهام جاسوسي به قصد اقدام عليه امنيت ملي کشور به 10 سال حبس محکوم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: محمد اسماعيل ملازهي به اتهام جاسوسي به قصد اقدام عليه امنيت ملي کشور به 10 سال حبس محکوم شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمد مرزيه تصريح كرد: محمد اسماعيل ملازهي معروف به «ابوجان» فرزند محمد اسلام به اتهام جاسوسي در سوم آبان‌ماه سال 89 در زاهدان دستگير و پرونده وي با صدور قرار مجرميت و کيفرخواست در 25 بهمن‌ماه به دادگاه انقلاب ارسال شد.

وي ادامه داد: اتهام اصلي اين فرد ارتباط با يکي از سفارتخانه‌ها و ارائه اطلاعات مختلف به عناصر اطلاعاتي در آن سفارتخانه و برقراري ارتباط با عناصر اطلاعاتي در دبي و استفاده از کلمات رمز براي پيام‌هاي ارسالي بود.

دادستان زاهدان بدون ذکر نام کشور مورد نظر که اين شخص براي آن جاسوسي مي‌کرده، افزود: اين فرد همچنين پرونده افراد مجرم آن کشور را که در ايران دستگير شده بودند، پيگيري مي‌كرد و به‌دنبال آزادي آنان بود.

مرزيه اظهار كرد: حضور در جلسات متعدد در سفارتخانه کشور مورد نظر و ديدار و گفت‌وگو با افسران اطلاعاتي آن کشور از ديگر اقدامات اين محكوم بوده است.

وي خاطرنشان كرد: به موجب حکم دادگاه انقلاب زاهدان، ملازهي به استناد ماده 501 قانون مجازات اسلامي به 10 سال حبس محکوم شد اما با توجه به اينکه سابقه مجرميت و محکوميت امنيتي نداشت و درخواست عفو و بخشش کرده بود، مورد رافت نظام اسلامي قرار گرفت و چهار سال از محکوميت وي به مدت پنج سال به حالت تعليق در آمد.

دادستان زاهدان يادآور شد: راي دادگاه انقلاب در شعبه اول دادگاه تجديد نظر استان سيستان و بلوچستان به قطعيت رسيده و اين مجرم اکنون در حال گذراندن شش سال محکوميت باقيمانده از حکم صادره است.
نظرات بینندگان