arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶

جهانگیری: وزارت نیرو پس از انقلاب توفیقات زیادی یافته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رییس‌جمهور گفت: باید برای اقتصاد آب و برق که در وزارت نیرو بخش‌های کلیدی هستند، منابع کافی تامین شود و امیدوارم که بتوانیم در دولت این کار را دنبال کنیم و به نتیجه برسیم.

به گزارش انتخاب، اسحاق جهانگیری طی سخنانی در مراسم تکریم و معارفه وزیر نیرو ضمن قدردانی از زحمات چیت چیان در وزارت نیرو، گفت: طبیعی است که دوره مسئولیت، دوره محدودی است که خداوند در اختیار بندگانش قرار می‌دهد تا به مردم خدمت کنند و در جهت توسعه کشور گام بردارند و خوشا به حال کسی که کارنامه قابل قبولی از خود بر جای گذارد.

جهانگیری: وزارت نیرو پس از انقلاب توفیقات زیادی یافته است

وی افزود: انصافاً آقای چیت چیان از وزیرانی بود که تلاش فراوان کرد، در حوزه عملیاتی حضور داشت و سیاست گذاری و برنامه‌ریزی می کرد البته وزارت نیرو از جاهایی است که جزو بهترین مجموعه هایی است که در حال کار کردن است و نسبت به مردم و کشور کارنامه خوبی در همه دوره‌ها داشته است.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: در دوران آقای چیت چیان هم در حوزه آب و برق که شرایط خاصی بود، کارنامه خوبی بر جای مانده است و شاید سخت ترین دوره ای که وزارت نیرو و خود ما و مردم اذیت شدیم، همان دوره قطع برق و آب در خوزستان و آن هم در دوره هجوم ریزگردها بود که دوستان وزارت نیرو تلاش فراوان کردند که بخشی از دردها و آلام مردم را تا جایی که ممکن است برطرف کنند.

جهانگیری تصریح کرد: در موضوع بازپس گیری بخشی از منابع وزارت نیرو که در اختیار آستان قدس رضوی بود، ایشان مردانه پای کار ایستاد و همه دولت را پشت خود قرار داد، رهبری هم موافقت کردند و بیست هزار میلیارد تومان از منابع وزارت نیرو را به این وزارتخانه برگرداند.

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: باید یکی از نخستین کارهای در اولویت وزارت نیرو این باشد که بخش خصوصی که وارد همکاری با وزارت نیرو شده و در بخش نیرو سرمایه‌گذاری می کند از وضعیت خود راضی باشد و طلبهای موجودشان نیز پرداخت شود.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو پس از انقلاب توفیقات زیادی یافته است، یادآور شد: به خاطر دارم که در دولت مهندس موسوی این موضوع مطرح شد که فاینانس برای نیروگاه‌ها در نظر گرفته شود و این یکی از نخستین مسائلی بود که در آن زمان از سوی دولت به مجلس ارائه شد، چرا که قطع برق نیز در آن دوران فراوان بود.

جهانگیری تاکید کرد: باید برای اقتصاد آب و برق که در وزارت نیرو بخش های کلیدی هستند، منابع کافی تامین شود و امیدوارم که بتوانیم در دولت این کار را دنبال کنیم و به نتیجه برسیم.

وی در پایان گفت: شش هزار چهارصد روستا در کشور در دولت یازدهم گازرسانی شد که کار بزرگی بود و با حمایت رهبری و موافقت ایشان این کار پیگیری شد و البته از آقای چیت چیان و همه دست اندر کاران وزارت نیرو که این برنامه ها را دنبال و اجرایی کردند، سپاسگزاری می کنم و برای آقای اردکانیان نیز آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان