arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

ناسا دو فضاپيما به ماه اعزام مي کند

آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) امروز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد روز پنجشنبه به منظور طراحی نقشه فعالیت های داخلی، دو فضا پیما به ماه اعزام کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) امروز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد روز پنجشنبه به منظور طراحی نقشه فعالیت های داخلی، دو فضا پیما به ماه اعزام کند.

به گزارش انتخاب، در این ماموریت که ماموریت گرِیل (GRAIL) نام دارد، دو فضا پیما به دنبال یکدیگر دور ماه خواهند چرخید و با استفاده از محاسبه نیروی جاذبه، نقشه ای بی سابقه از فعالیت های درون ماه ترسیم خواهند کرد.

دو فضاپیما ساعت هشت و سی و هفت دقیقه صبح پنجشنبه به وقت محلی واشنگتن (دوازده و سی و هفت دقیقه گرینویچ) توسط یک موشک دلتا دو به فضا پرتاب خواهند شد. پژوهشگران امیدوارند ماموریت گریل به کشف برخی رازها در خصوص نیمه دورتر ماه، که انسانها تا کنون آن را نپیموده اند، و همچنین به کشف چگونگی تشکیل برخی سیاره های سنگی همچون زمین، زهره، مریخ و مشتری کمک کند.

 ماریا زوبر سرمایه گذار اصلی این برنامه در این خصوص گفت در ماموریت پانصد میلیون دلاری گریل لایه های تشکیل دهنده ماه از هسته تا پوسته مورد بررسی قرار خواهند گرفت. پژوهشگران معتقدند ماه در حالی تشکیل یافته است که جسمی بزرگ - در ابعاد یک سیاره - با زمین برخورد کرده و توده ای از مواد را از آن جدا کرده است.

از آغاز دوره اکتشافات فضایی در سال هزار و نهصد و پنجاه و نه تا کنون بیش از صد و نه ماموریت به ماه صورت گرفته است و دوازده نفر نیز سطح ماه را پیموده اند.
نظرات بینندگان