arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۵۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

احمدی نژاد: انسان می‌تواند همه مخلوقات خدا را خلق کند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه خدای متعال راه کسب همه علوم را در برابر انسان باز کرده است، گفت: انسان تنها قدرت دستیابی به ذات خداوند را ندارد والا همه آنچه خداوند خلق کرده انسان هم می تواند خلق کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه خدای متعال راه کسب همه علوم را در برابر انسان باز کرده است، گفت: انسان تنها قدرت دستیابی به ذات خداوند را ندارد والا همه آنچه خداوند خلق کرده انسان هم می تواند خلق کند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور امروز چهارشنبه در دومین جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل که در محل مصلی تهران برگزار شد، با بیان اینکه هم اکنون شاهد حرکت پرشتاب ملت ایران در مسیر سازندگی هستیم، گفت: در بازدید کوتاهی که از توانمندی‌های فناوران و دانشمندان کشور داشتم عمق اراده و همت فناوران و تلاشگران این سرزمین را به عینه مشاهده کردم.

وی در ادامه به جایگاه انسان در عالم هستی اشاره کرد و افزود: انسان مهمترین موضوع عالم هستی است، اگر انسان را از هستی بردارند موضوع قابل ذکری باقی نمی‌ماند.

رئیس جمهور با تاکید بر این که انسان باید جلوه صفات خداوند باشد، افزود: اگر خداوند انسان را خلق نمی‌کرد ظرفی برای شناخت خدا وجود نداشت.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را خلق کرد تا خودش را به واسطه انسان معرفی کند افزود: یکی از مهمترین صفات خداوند علم است و بالاترین هدیه خدا به انسان نیز همین علم است.

احمدی نژاد با بیان اینکه انسان منهای علم با سایر موجودات تفاوتی ندارد، گفت: دروازه ورود به کمالات علم است، هر خیر و رحمتی که به انسان عرضه می‌شود از همین مسیر است و کشیدن طعم سعادت حقیقی از مجرای علم خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان این که به هیچوجه عالم و غیرعالم با هم مساوی نیستند، گفت: تراز انسان عالم بالاتر است و خدای متعال راه کسب همه علوم را در برابر انسان باز کرده است و اسباب دسترسی به همه علوم عالم فراهم شده است.

وی تصریح کرد:‌ معتقدم هنوز ظرفیت‌های علمی ملت ایران به صورت کامل شکوفا نشده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه خلاقیت از دیگر صفات خداوند است، گفت: خدای متعال به طور مستمر در حال خلق است و معتقدم انسان می تواند مظهر خلاقیت خداوند شود یعنی هرچه خداوند خلق کرده انسان هم می تواند خلق کند.

وی ادامه داد: انسان تنها قدرت دستیابی به ذات خداوند را ندارد والا همه آنچه خداوند خلق کرده انسان هم می تواند خلق کند.

احدی نژاد با تاکید بر اینکه صفت دیگر خداوند رحیمیت است، تاکید کرد:‌ خدای متعال اصرار دارد با رحیمیت و رحمانیت خود را به انسان معرفی کند.

وی ادامه داد: انسان موجودی است که کانون جوشش عشق و محبت به دیگران است.

رئیس جمهور با بیان اینکه علمی مفید است که در خدمت جامعه بشری و مروج عشق و همدلی در میان انسانها باشد، افزود: من معتقدم علم باید به فناوری، فناوری به کالا و تجهیزات تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه بالاترین عبادت حرکت در مسیر علمی است، گفت: برخی از عبادات واجب هستند اما دسته وسیعی از عبادات اختیاری هستند که در میان آنها بهترین آن کار علمی است.

احمدی نژاد ادامه داد: برخی خیال می کنند فقط کار بر احکام اسلامی کار علمی و دینی است در صورتی که هر کار علمی که با نیت خدمت به بشریت باشد کار دینی محسوب می‌شود.

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه همه جهانیان اذعان دارند که اگر ایران را از فرهنگ و تمدن جهانی برداریم چیز قابل ذکری باقی نمی‌ماند، گفت: دست به دست هم دهیم و مسئولیت تاریخی خود را در جایگاه بالا در فناوری ایفا کنیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
1
3
هرچنداحمدي نژادگفته ولي درسته انسان آيينه صفات الهيست وتجلي گركامل اسماءوصفات حق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
7
مثلا انسان می تواند فرشته بسازد جن بسازد بهشت و جهنم تولید کند کرات و منظومه های مختلف تولید کند وای وای چه قدرتی من که شیفته قدرت خودم شدم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
4
باز جو گیر شدی
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
2
5
جن و فرشته وجود خارجی نداره.اگه جنی وجود داشت مطمئن باش تا حالا دانشمندا گرفته بودنش و یا حداقل دلیلی بر وجودش ارائه میدادند.
اگه بی طرفی نظمو بذار.
پاسخ ها
rostam
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پسر جون مگه نمیدونی خارجی بده واسه همین ما جن و فرشته داخلی داریم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
اگه وجودنداره پس یه بخش مهم دولت درگیرچی هس؟
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
3
آقای احمدی نژاد آیا انسان می تواند انسان خلق کند؟
انسان می تواند ماه و خورشید خلق کند؟
انسان می تواند این مجموعه ی منظم را خلق کند؟
انسان می تواند....
بازی با عقاید و اعتقادات مردم تا کی؟
جم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
0
0
حالا اگر همین حرف از زبان اوباما بیان شده بود چی می گفتید؟!
نظرات بینندگان