arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
دیلی تلگراف:

مذاکرات محرمانه برای فراری دادن قذافی

تحرکات محرمانه دیپلماتیک در جریان است تا معمر قذافی از لیبی خارج شود و به طور موقت در یک کشور دوست اسکان یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه دیلی تلگراف نوشت: تحرکات محرمانه دیپلماتیک در جریان است تا معمر قذافی از لیبی خارج شود و به طور موقت در یک کشور دوست اسکان یابد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، طبق گزارش ها،کاروانی از خودرهای نظامی حامل مقادیر زیاد طلا و پول نقد و مقامات ارشد دولت قذافی از مرز لیبی گذشته و وارد نیجر شده است.

گفتگوهای محرمانه ای برای فرار دیکتاتور به منظور جلوگیری از خونریزی های بیشتر در لیبی شروع شده است.اما شنیده ها حاکی از آن است که این مذاکرات هنوز نتیجه خاصی نداشته است.همچنین ادعاها در خصوص اینکه آفریقای جنوبی بانی این مذاکرات بوده ،تکذیب شده است.

کشور کوچک آفریقایی بورکینافاسو نیز تکذیب کرده است که قذافی به این کشور پناهنده خواهد شد.

مقامات بورکینافاسو به دیپلمات ها گفته اند،عضویت کشورشان در دادگاه بین المللی جنایات جنگی مانع از آن می شود که به قذافی پناهندگی بدهد.

مقامات غربی گفته اند که قذافی همچنان از پذیرش پشنهاد فرار خودداری می کند و اینکه او در کاروان وارد شده به نیجر نبوده است.

فقط فرماندهان و مقامات دیگر قذافی در کاروان بوده اند. به گفته یک مقام مسئول،فشارهای زیادی بویژه از سوی فرانسه به برنامه ریزان ناتو وارده شده است تا کاروان خودروهای وارد شده به نیجر را هدف حمله قرار ندهند.

این کاروان با وجود اینکه ردیابی شده بود،هدف حمله هوایی قرار نگرفت.فرماندهان نظامی فرانسه معتقد بودند که قذافی و پسرش در لحظات آخر به این کاروان ملحق می شوند.سخنگوی ناتو نیز گفته است این سازمان به نیروهایی که از نبرد فرار کنند،حمله نمی کند،زیرا ماموریت ناتو محافظت از غیرنظامیان و نه ردیابی و حمله به صدها مقام و فرمانده فراری رژیم قذافی است.
نظرات بینندگان