arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

یک مسئول قضایی: دشمن با استفاده از فضای مجازی در داخل، قوه قضائیه و در خارج، سپاه را برای تخریب هدف‌گذاری کرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: دشمنان با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ای و در چارچوب عملیات روانی خط مقدم مدافعین نظام را مورد حمله قرار داده و با کلیه ابزار خود در داخل کشور قوه قضائیه و در خارج از مرزها سپاه پاسداران را برای تخریب هدف‌گذاری کرده‌اند و با بهانه‌های واهی نظیر حقوق بشر، تروریسم، توان موشکی و دموکراسی در پی فشار آوردن به این دو سنگر مهم نظام هستند.

به گزارش میزان، آئین تکریم و معارفه رئیس جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان همدان با حضور حجت الاسلام والمسلمین خطیب ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و مسئولین قضایی، حفاظتی، امنیتی و انتظامی استان همدان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خطیب با اشاره به ایام مصائب اهل بیت (ع) اظهار کرد: در کنار سختی‌ها و مصیبت‌ها، زیبایی‌هایی همچون خطبه‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) جلوه گر شد که باعث به ثمر نشاندن واقعه عاشورا و پیروزی خون بر شمشیر و پیروزی بر بسیج رسانه‌ای و عملیات روانی شد که در سراسر مرز و بوم امت اسلامی از سوی دستگاه یزیدیان ترویج می‌شد.

وی ادامه داد: خطبه‌های اثربخش و رفتار و مشی اهل بیت (ع) الگویی برای استقامت در مبارزه با نظام سلطه و هجمه‌ها و تحریم‌ها و شایعه‌ها و تخریب‌ها محسوب می‌شود تا با تاسی به ایشان و با فداکاری و شهادت طلبی، عزت و ظفرمندی را، چون همیشه در این نظام مقدس برای مردم و ملت حفظ کنیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه حماسه اربعین را تکمیل کننده قیام عاشورا و شور و شعور آئین‌های عاشورایی را به عنوان یکی از جلوه‌های مؤثر ترکیب عقل و عشق و معرفت و عاطفه در پرده‌های رسانه‌ای جهان دانست که با بهره‌مندی از درس‌ها و عبرت‌های این واقعه می‌توان در جهت حفظ و ثبات نظام و پیروزی کشور اسلامی تلاش کرد.

وی اظهار کرد: امام راحل (ره) با نفس مسیحایی و قاطعیت و معنویت و اوج ارتباطی که با خداوند داشتند و با عملی کردن رهنمود‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) توانستند انقلاب و نظام اسلامی را برپا کنند و این شجره طیبه با خون شهدا در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) بیمه گردید و شهیدانی، چون شهید مفتح، قدوسی، همدانی و حججی‌ها نمونه‌ای از استمرار حماسه عاشورا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب با اشاره به اینکه نظام سلطه تمام توان خود را برای براندازی نظام مقدس ایران اسلامی بسیج کرده و از همه ابزار‌های ممکن استفاده می‌کند، تاکید کرد: امروز این ابزار و روش‌ها پیچیده‌تر و گسترده‌تر شده است و تحریم و فتنه‌گری ادامه دارد و اگر روزی با راه اندازی گروهک‌های معاند و تحمیل جنگ و فتنه ۸۸ علیه نظام توطئه می‌کردند امروز با نفوذ و تهاجم و گسترش فرهنگ غرب با ابزار رسانه‌ای در پی قبح زدایی از محرمات و دور کردن جوانان از تکالیف و واجبات دینی و ایجاد فضای سرسپردگی به غرب و قدرت‌های جهانی و شکل دادن جبهه‌ای فراگیر در منطقه و جهان به دشمنی خود شدّت بخشیده اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ای و در چارچوب عملیات روانی خط مقدم مدافعین نظام را مورد حمله قرار داده و با کلیه ابزار خود در داخل کشور قوه قضاییه و در خارج از مرز‌ها سپاه پاسداران را برای تخریب هدف گذاری کرده اند و با بهانه‌های واهی نظیر حقوق بشر، تروریسم، توان موشکی و دموکراسی در پی فشار آوردن به این دو سنگر مهم نظام هستند که در برابر تمام فتنه‌های داخلی و خارجی دشمن ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب یادآور شد: باید توجه داشت اگر به هر عنوانی ریاست قوه قضاییه یا مجموعه‌های قضایی یا هر شخصیت دیگر را مورد هجمه قرار می‌دهند به آن دلیل است که آنها را مانع و سنگری مستحکم یافته‌اند.

وی بیان کرد: مهمترین مانع در برابر نظام سلطه، رهبری، عظمت، منزلت، محوریت و هدایتی است که مرجع بزرگوار امام خامنه‌ای دارند و منشا و دلیل دشمنی و تهاجم به ایشان و یاران رهبری همین ایستادگی است و باید توجه داشت هر کجا را که دشمن هدف قرار می‌دهد نقطه بزنگاه و اقتدار و راهبرد نظام است که برای دشمن قابل تحمل نیست.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به شکست استکبار در سوریه، عراق و یمن بیان داشت: در غرب هیچ کس صدای فریاد مظلوم یمن را زیر بمباران‌های وحشیانه ارتش سعودی نمی‌شنود، اما محکوم کردن فردی که زمینه ساز هدف قرار دادن دانشمندان این کشور بوده یا مجازات تروریست‌های جنایتکار موجب بلند شدن فریاد حقوق بشری آنان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب رمز استمرار پیروزی و ثبات نظام را دو عامل مهم کارآمدی و سلامت عنوان و تاکید کرد: اگر مسئولان نظام کارآمدی را در مجموعه فعالیت و خدمت خود حفظ و گسترش دهند موجب حفظ اعتماد مردم خواهند شد و سلامت در اقتصاد، اجتماع، فرهنگ، خانواده و مردم نیز شرط تداوم پیروزی‌ها و توفیقات کشور است.

وی افزود: درنگ در برخورد با فساد موجب مسئولیت در برابر خداوند، مردم و شهیدان است و با پیچیده‌تر شدن راه‌های بروز فساد باید دقت کرد شرایطی ایجاد نگردد تا در برابر فرصت طلبی‌های مختلف به تدریج از مسیر صحیح منحرف و منجر به فساد گردد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با ارزیابی مطلوب از سطح سلامت مجموعه قضایی استان همدان خاطرنشان کرد: باید این مهم تقویت گردد وموضوع تکریم ارباب رجوع و مهارت در ارتباط با مردم به عنوان یک اولویت لحاظ گردد و فشار کاری و حجم بالای پرونده و بعضی شرایط مکانی و زمانی موجب برخورد نامناسب و نارضایتی مردمی نگردد که همه جایگاه و منزلت اقتدار نظام بر دوش آنهاست.

وی با اعلام آمادگی مجموعه حفاظت و اطلاعات در پیشگیری از تخلفات و صیانت از سلامت مجموعه‌های قضایی که در شرایط فعلی قضات و نیروی جوان در بدنه آن حضور فعال دارند بر ضرورت توجه به نقش پیشکسوتان و صاحبان تجربه در رشد و ارتقاء رفتاری نیروی انسانی تاکید کرد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خطیب با تقدیر از تلاش‌ها و مجاهدت‌های چهارده ساله مرتضی رمضانی در سمت ریاست حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان همدان که موجب جلب اعتماد کارکنان و خدمات ارزنده‌ای بوده است طی حکمی علی ترکاشوند را به عنوان رئیس جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان همدان منصوب و معرفی کرد.

گقتنی است حجت الاسلام و المسلمین خطیب در اولین روز از سفر خود به حوزه قضایی استان همدان با حضور در جمع کارکنان اداره کل بازرسی، پزشکی قانونی و شورا‌های حل اختلاف استان همدان، ضمن استماع گزارشی از عملکرد و موضوعات قابل طرح در این مراجع به بیان رهنمود‌هایی در زمینه ارتقاء خدمت رسانی و جلب رضایتمندی عمومی مراجعان در نظام اسلامی پرداخت.

نظرات بینندگان