arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

ردپای همسر شاهزاده سعودی در 11سپتامبر

رابرت بائر با اشاره به نزدیک شدن به دهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر گفت، هنوز سوال‌های بی‌پاسخ زیادی درباره این که چه کسی، چگونه و چرا این حملات را ترتیب داده، مطرح است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرس تی وی: رابرت بائر با اشاره به نزدیک شدن به دهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر گفت، هنوز سوال‌های بی‌پاسخ زیادی درباره این که چه کسی، چگونه و چرا این حملات را ترتیب داده، مطرح است.

بائر گفت، این سوالات بی‌پاسخ مهم، مقامات اطلاعاتی را زیر سوال می‌برد.

بائر گفت: "چرا همسر شاهزاده بندر (شاهزاده بندر بن سلطان، سفیر سابق عربستان سعودی در امریکا) برای یکی از هواپیما‎رباها پول ارسال کرده است؟ همچنین سوال‌های دیگری درباره تامین هزینه‌های حادثه یازده سپتامبر مطرح است که هنوز پاسخی برای آن پیدا نشده است."

وی در ادامه گفت: "هیچ کس در سیا هرگز به خاطر گزارش نکردن دو مورد هواپیما ربایی تنبیه نشد ... سوالات زیادی درباره حادثه یازده سپتامبر مطرح است که تاکنون برای آن‌ها جوابی پیدا نشده است و این گونه به نظر می‌آید که امریکا جوابی برای این سوالات ندارد."

وی همچنین به شدت از سیاست تلاش برای کسب پاسخ برای برخی سوالات از طریق شکنجه انتقاد کرد.

وی افزود: "همیشه مخالف این مسئله بودم. این راه مناسبی برای کسب اطلاعات نیست. این روشی حرفه‌ای نیست. واقعا جای تاسف دارد که آن‌ها از طریق شکنجه مظنونان، به دنبال کسب اطلاعات هستند

نظرات بینندگان