arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۶۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

احمدی‌نژاد: میزان یارانه نقدی می‌تواند سه برابر شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هم اکنون 40 هزار میلیارد تومان از محل یارانه‌ها در میان مردم بازتوزیع می‌شود گفت: جا دارد که این میزان تا سه برابر افزایش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هم اکنون 40 هزار میلیارد تومان از محل یارانه‌ها در میان مردم بازتوزیع می‌شود گفت: جا دارد که این میزان تا سه برابر افزایش یابد.

به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد در همایش جامعه اسلامی کارگران که امروز چهارشنبه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، گفت: خدا انسان را خلق نکرده است که در ذلت و گمراهی زندگی کند بلکه انسان را خلق کرده که به اوج و از خاک به خود خدا برسد.

وی افزود: شاید بالاترین هدیه‌ای که خداوند به انسان داده حیات در کره خاکی است تا با کرامات زندگی کند و البته شاید بالاترین انتظار از یک جامعه این است که مقدمات رسیدن انسان به کرامت و بزرگی را مهیا کند.

رئیس جمهور در ادامه یکی از مهمترین عوامل زندگی کریمانه را عدالت عنوان کرد و گفت: عدالت به معنای دادن حقوق هر کس به خود اوست تا آن‌ شخص بتواند بوسیله حقوق اختصاص داده شده به زندگی کریمانه دست یابد.

وی با طرح این سئوال که آیا کسی بدون تامین نیازهای اولیه زندگی می‌تواند به زندگی با کرامت دست یابد، گفت: مهمترین کار دولت این است که به این نیازها پاسخ دهد و البته در این مسیر گامهایی را نیز برداشته است ولی آنهایی که تا آستین دست در جیب مردم داشته‌اند از بابت بریده شدن دست شان حنجره پاره می‌کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: تا کنون 70 درصد از یارانه‌ها در جیب 30 درصد بود و عده‌ای فقط یارانه‌ها را می‌گرفتند، می‌فروختند و بهره آن را می‌بردند.

رئیس جمهور در ادامه مهمترین ماموریت دولت را تامین حداقل نیازهای اولیه کارگران دانست و گفت: اجرای عدالت کمی سخت است زیرا بناست حق به صاحبش برگردد.

احمدی نژاد ادامه داد: کسانی که با یک تلفن میلیاردها تومان را جابجا می کردند و در طول تاریخ نظیر آنها 124 هزار پیامبر و هزاران نفر از صالحان را کشته‌اند هر روز یک ماجرا برای دولت درست کرده و در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند.

وی در عین حال گفت: البته دولت تا آخر ایستاده و همه حقوق ملت را استیفا و به صاحبان اصلی‌اش باز خواهد گرداند و آنها که دنباله‌شان در خارج است فکر نکنند که با جوسازی دولت را مجبور به عقب نشینی می‌کنند.

وی افزود: هم اکنون تنها 40 هزار میلیارد تومان از محل یارانه‌ها در میان مردم بازتوزیع می‌شود ولی جا دارد که این میزان تا سه برابر افزایش یابد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه ثروت کارگران در سازمان تامین اجتماعی باید به صاحبان اصلی‌اش بازگردد، گفت: اکنون کارهای بسیاری در این سازمان در جهت استیفای حقوق کارگران انجام شده ولی قطعاً کافی نیست.

وی در ادامه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست که یک عضو بازنشسته تامین اجتماعی و یک کارگر به اعضای هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی اضافه کند و درعین حال تاکید کرد که در شرکت‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی نیز همانند هیئت مدیره این سازمان یک کارگر و یک بازنشسته تامین اجتماعی جهت ملاحظه حقوق کارگران تعیین شود.

احمدی‌نژاد در ادامه با طرح این سئوال که چطور ممکن است مدیر شرکت متعلق به کارگران ماهیانه 10 میلیون تومان حقوق بگیرد ولی بازنشسته و کارگر بیش از 400 هزار تومان حقوق نگیرد.

وی همچنین گفت: مجموعه سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است و باید خود کارگران بیایند و در آن نقش آفرینی کنند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به انتقاد یکی از کارگران مبنی بر زیان‌ده بودن شرکت‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی گفت: این هم جزو دردهایی است که یک شرکت سودی ندارد ولی اعضاء هیئت مدیره آن برای خود پاداش‌های آنچنانی می‌نویسند.

وی در ادامه به بحث درمان کارگران اشاره کرد و گفت: ما در کشور هم اکنون سه نوع بیمارستان داریم که متعلق به تامین اجتماعی، دولت و بخش خصوصی است و بیشترین ظرفیت اشغال در بیمارستان‌های دولتی سپس در بخش خصوصی و پس از آن تامین اجتماعی است.

احمدی‌نژاد در ادامه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست که مشکلات درمان کارگران را مرتفع و بیمه تکمیلی بازنشستگان و کارگران را برقرار کند و همچنین از ظرفیت خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی حداکثر استفاده صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حقوق کارگران اشاره کرد و گفت:‌ دولت در این زمینه تحت فشار است ولی تلاش می‌کند که تمام ملت ایران در بالاترین سطح رفاه باشند.

رئیس جمهور افزود: اگر دست و بال دولت را نبندند و کار اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها به طور کامل انجام پذیرد حقوق هر کس به خودش می‌رسد و بخش زیادی از مشکلات شما کارگران حل خواهد شد.

وی در ادامه به مقوله قراردادهای موقت کارگری اشاره کرد گفت: علت اینکه حقوق یک کارگر 500 هزار تومان است ولی کارفرما به آن 300 هزار تومان پرداخت می‌کند و کارگر نیز جرات شکایت از کارفرما را ندارد، مناسبات نادرست کار بوده و ارزش کار کارگران واقعی نیست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید کارفرمایان به دنبال کارگر بگردند و نه اینکه کارگر نگران بیکاری باشد، تصریح کرد: چنانچه اشتغال در کشور زیاد باشد این مناسبات به هم خواهد خورد.

وی گفت: ما در سال گذشته یک میلیون و 600 هزار شغل ایجاد کردیم و بنا داریم که امسال نیز 2.5 میلیون شغل را ایجاد کنیم بیکاری کم شده و حق کارگر به درستی استیفا شود.

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: ‌دولت هم اصلاح قانون کار و هم تنظیم بازار را در دستور کار دارد ولی یک عده شروع کردند به مسخره کردن که مگر می‌شود 2.5 شغل در یک سال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: چطور با این همه پول و ثروتی که در کشور وجود دارد، نمی‌توان 2.5 میلیون شغل را ایجاد کرد فقط نیاز به این است که جلوی بریز و بپاش‌ها و اضافه خواری‌ها را بگیریم.

احمدی‌نژاد گفت: به لطف خدا امسال با کمک مردم و همه بخش‌ها 2.5 میلیون شغل را ایجاد خواهیم کرد و سال دیگر نیز اگر به همین میزان شغل ایجاد شود فضای کار و کارگری در کشور تغییر می‌کند و البته عدالت نیز اجرایی خواهد شد.

وی در پایان سخنانش ماموریت امروز همه ایرانیان را ساختن کشور عنوان کرد و گفت: ملت ایران از اول تاریخ پرچمدار پیشرفت و تولید بودند و امروز نیز باید همه دست به دست هم دهیم تا ایران به جایگاه شایسته خود برسد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
6
جلوی گرانی را شما بگیر ، سه برابریش پیش کش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
1
خیلی با این آدم حال میکنم. موجود دوست داشتنی و جذابیه!! کاش مسئول صدا و سیما ایشون بود. اون وقت دیگه همش شاد بودیم! این حرفا از طناز بودنشه!!!!
ناشناس
|
CANADA
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
1
پس دیگه همه چی گرونتر می شه !!
ايمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
1
بله خوب با توجه با اينكه انتخابات در پيش است مي تواند تا سه برابر حتي 5 برابر هم اضافه شود بستگي به شرايط دارد.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
3
اون وقت نان میشه دونه ای 15 هزار تومن / چه تلاشی میکنه این دولت دست مریزاد
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
0
I LOVE IT ...........A LOT
نظرات بینندگان