arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶

حبس ابد برای داعشی 19 ساله در آلمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قرار بازداشت موقت متهم ۱۹ ساله‌ای که مظنون به طرح‌ریزی یک انفجار و تماس با داعش است، با حکم دادگاه فدرال آلمان به حبس تبدیل شد.

 پس از دستگیری یک سوری مظنون به عملیات تروریستی، دادگاه فدرال آلمان برای این جوان ۱۹ ساله حکم زندان صادر کرد. او به تدارک عملیات مرگبار و اقدام علیه امنیت ملی آلمان متهم است.
 
مظنون که «یامن آ.» نام دارد، روز سه‌شنبه با کمک واحدهای ویژه پلیس در شهر شورین، مرکز ایالت مکلنبورگ فورپومرن دستگیر شد. مقامات امنیتی گفته‌اند که او در صدد بوده در محیطی پرازدحام، اقدام به انفجار بمب کند تا تعداد هر چه بیشتری کشته یا زخمی شوند. متهم برای انجام نقشه‌اش، مواد شیمیایی لازم را در اینترنت سفارش داده بود.
 
بر اساس گزارش دویچه‌وله، پلیس امنیتی آلمان گفته‌ که او هنوز هدف معینی برای نقشه‌اش در نظر نگرفته بود.
 
«یامن آ.» در اینترنت با فردی در تماس بوده که خود را «سرباز خلیفه» و وابسته به داعش معرفی کرده است. این مظنون ۱۹ ساله هم‌چنین با افراطی‌های دیگری نیز در تعامل و تماس بوده است.
 
رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که «یامن آ.» در پاییز ۲۰۱۵ به عنوان پناهجو وارد آلمان شده و در زمستان ۲۰۱۶ درخواست پناهندگی داده است. او در بهار ۲۰۱۶ اجازه اقامت محدود یافته و تا زمان دستگیری، رفتار مشکوکی نداشته است.
 
در ارتباط با دستگیری این فرد در شورین،  نیروهای پلیس خانه‌ای در هامبورگ را نیز تجسس کرده‌اند. در این یورش مردی دستگیر شده که احتمالا می‌تواند شاهد رفتارها و اقدامات متهم یاد شده باشد. گفته می‌شود که این فرد، مدتی در یک آپارتمان مشترک با متهم ۱۹ ساله زندگی ‌کرده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: داعش ، آلمان
نظرات بینندگان