arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

واكنش اتحادیه اروپا به اظهارات عباسي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اتحاديه اروپا در واكنش به اظهارات اخير فریدون عباسی، رييس سازمان انرژي اتمي اعلام كرد: ايران بايد پيش از هرگونه لغو تحريم به تعهدات بين‌المللي خود درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي اين كشور عمل كند.
به گزارش انتخاب، ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه مايكل‌مان نوشت: سخنگوي كاترين اشتون، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا با اشاره به اظهارات عباسي مبني بر اينكه آژانس مي‌تواند در صورت لغو تحريم‌ها عليه ايران، در يك دوره پنج ساله بر برنامه هسته‌اي ايران نظارت كند، گفت: ايران بايد به تعهدات بين‌المللي‌اش عمل كند.

عباسی: تكليف بيشتري را نمي‌پذيريم
رييس سازمان انرژي اتمي نیز گفت: ايران از گذشته تاكنون همكاري كاملي با آژانس داشته است و تكليف بيشتري را نمي‌پذيرد.
 
عباسي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبني به اينكه اعلام كرده‌ايد در صورت لغو تحريم‌ها و وارد نشدن آژانس به بحث مطالعات ادعايي، ايران حاضر به همكاري كامل با آژانس است، منظور شما از همكاري كامل با آژانس چيست؟ گفت: ما هميشه با آژانس از گذشته تاكنون همكاري كامل داشته‌ايم و در حال حاضر اين همكاري‌هاي‌ كامل ادامه دارد و بيش از حدي است كه بعضا در استانداردهاي آژانس وجود دارد و اطلاعاتمان را در اختيار آژانس قرار داده‌ايم.

وي در پاسخ به اينكه همكاري كامل اجراي پروتكل الحاقي را هم شامل مي‌شود؟ گفت: خير، همكاري ما در حد استاندارد و مقررات آژانس است به شرط آنكه حقوق‌مان را رعايت كنند و تكليف بيشتري را نمي‌پذيريم.
نظرات بینندگان