arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۹۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

جواب خبرگزاری فارس به ادعای احمدی نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس در واکنش به سخنان احمدی نژاد نوشت:

براساس آيه 73 سوره حج اگر همه انسانها جمع شوند نمي‌توانند يك پشه هم خلق كنند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، خداوند در آيه 73 سوره حج مي‌فرمايد: «يا ايها الناس ضرب مثل فاستمعوا له ان الذين تدعون من دون الله لن يخلقوا ذبابا ولو اجتمعواله و ان يسلهم الذباب شيئا لايستنقذوه منه ضعف الطالب والمطلوب»

يعني اي مردم براي شما مثالي زده شده است كساني كه غير از خدا آنها را مي‌خوانيد و پرستش مي‌كنيد، اينها هرگز نمي‌توانند حتي يك پشه يا مگسي بيافرينند گرچه براي اين كار همه جمع شويد و دست به دست هم دهيد و آنچه كه طلب مي‌‌شود و طالب آن چقدر ضعيف است.

همچنين خداوند در مورد خلقت انسان در سوره واقعه مي‌فرمايد: « أَ فَرَءَيْتُم مَّا تُمْنُونَ‏(58) ءَ أَنتُمْ تخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الخَْلِقُونَ‏( 59»آيا آن نطفه‌اي كه ريخته مي‌شود ديده‌ايد، آيا شما انسان را خلق مي‌كنيد يا ما او را خلق مي‌نماييم.

براساس آيه ديگري از قرآن خداوند كه به حضرت ابراهيم(ع) امر مي‌فرمايد 4 پرنده را بگير و بكش و گوشت آنها را ذره ذره كرده و در يكديگر مخلوط كن و سپس هر تكه از آن را بر روي 4 كوه قرار ده و آنگاه خود بايست و پرندگان را به سوي خود فراخوان ، آنها زنده شده و به سوي تو خواهند آمد. مفسران گفته‌اند، در اينجا نيز گرچه دست ابراهيم گوشت پرندگان را در هم مي‌آميزد و بر كوهها تقسيم مي‌كند و صداي ابراهيم آنها را مي‌خواند، اما در واقع دست خداوند است كه اين كار را مي‌كند و نداي الهي است كه به پرندگان دستور مي‌دهد و آنها به امر خدا زنده مي‌شوند.
كارشناسان مذهبي معتقدند زنده كردن مرده به امر خداوند و توسط حضرت عيسي(ع) انجام شد و گرنه به غير از اذن خدا حتي يك برگ از درخت نمي‌افتد و انسانها اگر با هم جمع شوند نمي‌توانند يك برگ كوچك و يا بال مگسي را خلق كنند.
كارشناسان سياسي با توجه به وظيفه رئيس قوه مجريه در قانون اساسي معتقدند يك رئيس جمهور بايد امور اجرايي مملكت و اجراي قانون را دنبال كند و اگر شخصيت حقيقي يك رئيس جمهور به عنوان دانشمند و يا متخصص در يك رشته بود، در جايگاه رياست جمهوري بايد به رتق و فتق امور مملكت همت گمارد.
بيان كردن مسائل فلسفي و يا تخصصي در صندلي‌هاي دانشگاه و يا حجره‌هاي حوزه علميه بايد انجام شود و حوصله افكار عمومي آنقدر وسيع نيست كه جايگاه طرح مباحث عميق فلسفي و يا عرفاني باشد.
براساس گفته كارشناسان پرهيز از حاشيه‌سازي و حاشيه‌پردازي و گرفتن وقت مملكت بايد سرلوحه همه دولتمردان قرار گيرد و توجه داشته باشند كه فرصت‌هاي داده شده به آنها در نظام اسلامي در واقع پست و مديريت نيست، بلكه «مسئوليت» است كه در مقابل اين فرصت‌ها از آنها سوال مي‌شود و يك مسئول در نظام اسلامي بايد همواره خود را آماده پاسخگويي در برابر خداوند و همچنين افكار عمومي امت اسلامي بداند.

اميد است مطالبي كه به نقل از رئيس قوه مجريه درباره داشتن توان خلقت توسط انسان نقل شده اشتباه و سهو باشد.

كارشناسان معتقدند در سال جهاد اقتصادي با توجه به آموزه‌هاي اسلام و فرمايش اميرالمومنين علي(ع) كه بيت‌المال توان تحمل زيان به اندازه برداشتن جوهر اضافه با يك نوك مداد نتراشيده را ندارد، اوقات خدمتگذاري به امت اسلامي نبايد صرف حاشيه‌سازي و يا حرف‌هاي فلسفي و عرفاني مبهم شود.

از طرفي خود رئيس جمهور در ابتداي انتخاب شدن به اين سمت در دولت گذشته اعلام مي‌كرد يك رئيس جمهور بايد خود را وقف خدمت به مردم كند و نبايد وقت خود را صرف امور بي‌فايده و حاشيه كند و تلف كردن وقت خدمتگذاري به هيچ وجه پذيرفته نيست.

زيرا زمان 4 سال رياست جمهوري از روز آغاز همچون يك ساعت شني وارونه شده مرتب در حال كاهش است و اگر خدمتگذاري نشود، اين زمان به سرعت از دست مي‌رود.
البته اميد است اين سخنان توسط رسانه‌ها بد بازتاب داده شده باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
14
كار به كجا كشيده كه فارس هم صداش در اومده!!!
مبهوت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
3
ايشان از اين حرف‌ها بزنند ضررش به مملكت كمتر است تا پروژه‌هاي مطالعه نشده و كارشناسي نشده را به اجرا ببرند! ضمنا كدام رسانه فرمايشات ايشان را بازتاب مي‌دهد كه اميدواريد بد منعكس كرده باشد!؟ از ياد نبريد كه ايشان در مناظره انتخاباتي با محسن رضايي، ضمن اينكه سپاهيان را از ورود به عرصه اجرايي برحذر مي‌داشت (بگذريم كه الان تعداد زيادي وزير سپاهي در دولت داريم!) خود را كارشناس تمام رشته‌ها و صاحب تز و تجربه در تمام امور دانست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
1
فارس اول خودشو نصیحت کنه که خبرسازی هایش به شدت رسانه های داخلی را زیر سوال برده
انشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
2
مشکلات ما که همه حل شده دیگه مشکلی توی کشور نمونده .
چه اشکالی داره این همه وقت زیاد اومده یه کمش رو هم برای حل مسایل فلسفی صرف کنیم.
بقیه اش رو هم بریم موجودات درست کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
2
دعای اللهم اشغل الظالمین بالظالمین مستجاب شده
نظرات بینندگان