arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۹۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
احمدی نژاد:

اعتقادی به جنگ فرهنگی ندارم + نقد سخنان احمدی نژاد توسط بیننده "انتخاب"

در حالی که طی سالیان اخیر، همواره رهبر معظم انقلاب بر "تهاجم فرهنگی غرب" تاکید داشته اند، رئيس‌جمهور با اشاره به موضوع جنگ فرهنگي گفت كه به اين موضوع اعتقادي ندارم، زيرا جنگ فرهنگ با بي‌فرهنگي و تعالي با سكوت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که طی سالیان اخیر، همواره رهبر معظم انقلاب بر "تهاجم فرهنگی غرب" تاکید داشته اند، رئيس‌جمهور با اشاره به موضوع جنگ فرهنگي گفت كه به اين موضوع اعتقادي ندارم، زيرا جنگ فرهنگ با بي‌فرهنگي و تعالي با سكوت است.

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور در ديدار رايزنان فرهنگي كشورمان در هشتاد كشور جهان با بيان اينكه هر اقدامي تحت يك نظام فرهنگي انجام مي‌شود و از پيام فرهنگي برخوردار است، گفت: فعاليت فرهنگي به طور مشخص با هدف ترويج انديشه، مباني فكري، ويژگي‌هاي اخلاقي و ارزشي صورت مي‌گيرد بنابراين با چنين نگاهي ما در عرصه بين‌الملل كار سياسي نمي‌كنيم بلكه در اصل كار فرهنگي انجام مي‌دهيم و اصولا هر اقدامي كه در راستاي كمال و رشد انسان باشد كار فرهنگي محسوب مي‌شود حتي اگر صدور كالا و فعاليت‌هاي اقتصادي ‌باشد.

وي با اشاره به موضوع جنگ فرهنگي، گفت: بنده به اين موضوع اعتقاد ندارم، زيرا جنگ فرهنگ با بي‌فرهنگي و تعالي با سكوت است. جنگ و درگيري در دو نظام فكري و ارزشي كه در راستاي كمال انسان باشند، معنا و مفهومي ندارد.

رئيس‌جمهور با طرح اين سوال كه آيا فرهنگ مادي را مي‌توان فرهنگ واجد ارزش دانست، گفت: فرهنگ منحط مادي را فاقد ارزش مي‌دانيم چرا كه موجب سقوط انسان و ارزش‌ها مي‌شود و نبايد آن را جزء كارهاي فرهنگي برشمرد چون در واژه فرهنگ ارزش انسان مستتر است.

* نبايد به فرهنگ رنگ و بوي نظامي داد

احمدي‌نژاد با اشاره به طرح موضوعاتي درباره تشكيل ارتش سايبري گفت: نبايد به فرهنگ رنگ و بوي نظامي داد، ذات فرهنگ ريشه‌كن كردن برخورد نظامي از مناسبات انساني است، فرهنگ بدين معناست كه رابطه انسان‌ها نبايد براساس زور و قدرت باشد بلكه بايد براساس انسانيت تنظيم گردد و اگر بدنبال يك نبرد فكري و انديشه‌اي هستيم بايد بدانيم زماني موفق خواهيم بود كه بر فضاي فكري و انديشه عالم غلبه كنيم.

وي افزود: اينكه وقتي ملت ايران ماهواره به فضا مي‌فرستند و ملت‌هاي آزاده و عدالت‌خواه جهان از آن خوشحال مي‌شوند اين همان آثار كار فرهنگي است زيرا ديدگاه‌ها، باورها و انديشه‌هاي جمهوري اسلامي ايران در ذهن آنها نهادينه مي‌شود.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه بايد توجه داشت كه بين اينكه افراد را به دين اسلام دعوت كنيم يا به خودمان تفاوت اساسي وجود دارد تصريح كرد: مواقعي كه مشاهده مي‌شود كارها جلو نمي‌رود اينجاست كه بايد در ديدگاه خودمان تجديد نظر كنيم.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري،احمدي‌نژاد در ادامه سخان خود قانع نبودن به وضع موجود و بدنبال حق و حقيقت بودن و وجود يك نقطه نوراني و آرمان‌هاي متعالي را از ويژگي‌هاي ماندگار ملت ايران برشمرد و گفت:‌ ملت ايران هميشه خواهان حق و عدالت بوده و هيچگاه حق را به يك حزب و يا گروه و يا طايفه‌اي ترجيح نداده است.

وي افزود: ملت ايران همواره و در هر مقطعي به دنبال مقايسه وضع موجود جهان با آرمان‌هاي خود بوده است و همواره وضع موجود را با آن آرمان‌ها مقايسه و اگر لازم بوده آن را نفي كرده است.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: نظم و مديريتي كه بر مبناي انديشه استعماري در جهان حاكم است و فرهنگ‌ ملت‌ها را تحت تاثير قرار مي‌دهد را بايد نقد و نفي كرد و اين موضوع يكي از محورهاي اصلي كار فرهنگي است و بايد بدانيم امواج انقلابي كه مي‌خواهد وضع موجود را بر هم بزند زماني در مسير درست قرار دارد كه نظام جامعه متعالي را در مقابل وضع نامطلوب حاكم بر جهان پيگيري و معرفي كند.

انتقاد سؤال برانگيز رييس جمهور از تشكيل ارتش سايبري

محمود عدالت منش یکی از خوانندگان "انتخاب" با ارسال متنی نوشته است:

دكتر احمدي نژاد بار ديگر در سخناني حكيمانه!! تعجب اهالي دين و فرهنگ را برانگيختند!


وي در سخنان ديشب خود در جمع رايزنان فرهنگي با اشاره به تشكيل ارتش سايبري در كشور گفت: نبايد به فرهنگ رنگ و بوي نظامي داد...


حال چند پرسش بي جواب از ايشان داريم و همگان را به قضاوت در اين خصوص دعوت مي نماييم.


1- آيا واقعاً رييس جمهور ما هدف از تشكيل ارتش سايبري را نمي دانند؟! و از اهداف متعالي آن خبر ندارند؟!


2- آيا ايشان صرفاً با كلمه "ارتش" در عبارت "ارتش سايبري" مشكل دارند يا چيز ديگر؟!


3- آيا ايشان از دغدغه حضرت آیت الله خامنه اي در اين خصوص خبر دارند يا خير؟!


4- آيا مقام معظم رهبري (مدظله العالي) بارها از تعابير "تهاجم فرهنگي" ، شبيخون فرهنگي" ، "جنگ نرم" ، "مبارزه نرم" ، "افسران جنگ نرم" استفاده نفرموده اند؟! و راهكارهاي مقابله با جنگ نرم را ارائه نداده اند؟![ديدار با دانشگاهيان- 8/6/88]


5- پس چرا جنابعالي بر تشكيل چنين ارتش مهمي آنهم در ديدار با رايزنان فرهنگي جمهوري اسلامي كه بايد طلايه دار و نماينده فرهنگي اين نظام مقدس و در خط مقدم اين جبهه باشند، چنين سخنان شاذي ايراد مي فرماييد؟! و آن را از مسير حق خود منحرف مي نماييد؟!


6- راستي چه شده كه در همين ديدار مي گوييد "بنده به موضوع جنگ فرهنگي اعتقاد ندارم" ؟!


7- آيا اين انفعالها و عقب نشيني ها و ... از نتايج تأثير همنشيني و معاشرت و ... با آن چهره معلوم الحال و...  نيست؟! و حقيقتاً فَأينَ تَذهَبون ؟! ...


در پايان توجه همه عزيزان را به چند جمله از فرمايشات راهگشاي حضرت آیت الله خامنه اي جلب مي نماييم و شما را به آدرس هاي ذيل رهنمون مي شويم.


*****


* ما با جنگ نرم، با مبارزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى نرم از سوى دشمن مواجهیم...


* حالا شما جوانانى كه گفتیم، افسران جوان مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با جنگ نرم هستید...


* در اين جنگ نرم، شما جوانهاى دانشجو، افسران جوان اين جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ايد...


* جوان دانشجوى ما، افسر جوان است، شما كه استاد او هستيد، رتبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى بالاترِ افسر جوانيد؛ شما فرمانده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى هستيد كه بايد مسائل كلان را ببينيد؛ دشمن را درست شناسائى بكنيد؛ هدفهاى دشمن را كشف بكنيد؛ احياناً به قرارگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى دشمن، آنچنانى كه خود او نداند، سر بكشيد و بر اساس او، طراحى كلان بكنيد و در اين طراحى كلان، حركت كنيد. در رتبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاى مختلف، فرماندهانِ بالا اين نقشها را ايفا ميكنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
4
10
بنده با تمام مخالفت با احمدی نژاد دراین زمینه با او موافقم.بعضی جملاتش خیلی شبیه خاتمیه!مطمئنید این حرفها را او زده؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
شما داری گول میخوری رفیق / میان ماه من تا ما گردون ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
ایشان فقط حرف های مشایی را تکرار می کنه و فقط برای گول زدن ملت است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
11
1
آقای احمدی نژاد باید بدانند فرماندهی جنگ فرهنگی با رهبری و ولی امر امام خامنه ای است و قبول نداشتن کار رهبری در حکم خروج از ولایت و دین است.
اگر احمدی نژاد این حرفها را زده باشد باید ارکان ذیصلاح مملکت هر چه زودتر به آن رسیدگی کنند.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
3
14
من با احمدی نژاد موافقم.. فرهنگها تاثیر و تاثر می پذیرند.. نمیشه یه فرهنگ را در دنیا کانالیزه کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
5
7
ما که از 6 سال پیش هم می گفتیم ایشان در زمینه های فرهنگی به چیزی اعتقاد ندارد شما باور نمی کردید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
3
2
انتخاب
شنيديم پولتون و قاليباف مي ده
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
1
3
واسه رای آوردن داره ادای روشنفکرا رو درمیاره این حقه قدیمی شده چیزی رو میگه که کوچکترین اعتقادی به اون نداره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
بهترین نظری که در مجموع نظرات دیده می شه همین است.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
2
بد بخت کشورهای جهان سوم یعنی حتی رئیس جمهوری که با این همه هیاهو اومدن سر کار حالا بعد 8 سال هم نمیخواد بره و تازه داره راه رو هموار میکنه قدرت رو توسط گروه کوچکش نگهداره اصلا هم به هیچکس نده اونم هیچوقت
خدا این نفت رو از ما بگیره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
3
بنده نه احمدی نژادراقبول دارم نه مشایی ونه...امانویسنده این متن توضیح بدهندکه آیامی توان پیش ازاثبات جرم کسی به اولقب مشاءالضال داد؟همه مبارزه فکری ما(اسلام)برای همینه که هرکس به خوداجازه نده درباره دیگران هرچه خواست بگه.ضمنااین آش دست پخت خودتونه بازم بگیدمانمیدونستیم.پس چه شدکه مابی بصیرتها دونستیم وشما...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
1
3
من به احمدی نژاد رای ندادم ولی در طول این 6سال تنها حرف منطقی که زده همین حرف است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
او فقط حرف هایی را میزند که مشایی بهش گفته باشه و آن هم برای گول زدن ملت است. هیچ کس به قدر ایشان ملت ایران را تحقیر نکرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
0
1
جناب آقای انتخاب شما خیلی سخت نگیرید ایشان از این حرفهای صدتا یه غاز زیاد می زنه، پس شما خیلی سخت نگیر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
0
1
کار داره به جاهای باریک میکشه!
نظرات بینندگان