arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۹۶
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

همسر الهام: اجازه دهید هاشمی را آیت​الله ندانیم / چرا یك خانم 1نیمه شب میماند تلویزیون؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشرق مصاحبه​ای با فاطمه رجبی همسر غلامحسین الهام كرد و به نقل از وی نوشت:

    {در واكنش به این جمله كه شما خاطرتان هست كه در مجلس ششم دختر یكی از آیت‌الله‌ها كه سابقه طولانی در انقلاب دارد با چكمه چرمی و شلوار جین برای كاندیداتوری مجلس عكس گرفت} اجازه بدهید آن آقا را آیت‌الله ندانیم. چون واقعاً ظلم به واژه آیت‌الله است. بله اتفاقاً می‌خواهم بگویم كه الگوسازی‌های منفی از همین خانواده‌ها شروع شد. چطور خانم‌های متشرع كه در شورای زنان هستند گاهی تا 11 شب جلسه دارند؟!
    در دوره اصلاحات به همراه تعدادی از خانم‌ها محضر رهبری نرفتم و گفتم "با اینكه برای بنده خیلی زیباست كه خدمت رهبری برسم ولی روز تعطیل از خانه بیرون نمی‌آیم و در آن جلسه نیز صحبت نمی‌كنم. روزی كه همسر و فرزندانم در خانه هستند بیرون نمی‌آیم."
    كدام خانواده مذهبی می‌پذیرد كه دختر چادری​اش با یك مرد نامحرم در صندلی جلوی ماشین بنشیند و حالا هر گفت و گویی بكنید؟ بهم خوردن حریم مرز دین‌داری و غیردین‌داری باعث شد خانواده آسیب ببیند. حریم های فرهنگی شكسته شده اند و صداو سیما حریم شرعی ندارد.
    بنده تذكرات اكیدی كه مادرم می‌دادند را هرگز فراموش نمی‌كنم. حتی با همان سطح سواد خواندن و نوشتن. بنده آرزو می‌كنم كه ای كاش مادران دارای تحصیلات عالیه امروز كمی از تفكرات مادر بنده كه سواد ابتدایی داشت را می‌داشتند. پدرم هم توبیخ‌هایی می‌كردند كه الان نیز ممنون آن توبیخ‌ها هستم. الان هم حركت‌هایی ندارم كه بگوییم عقده آن توبیخ‌ها و سختگیری‌های به جا است.
    خانه ما حریم و چهارچوب خاص دارد. با هركسی رفت و آمد نداریم و بچه من در این فضا بزرگ می‌شود. مثلا بچه‌های من می‌گویند به لحاظ شخصیتی دوست نداریم با فلان شخص رفت و آمد كنیم. ولی وقتی حریم خانواده را شكستیم و اجازه ورود هر مسأله‌ای را دادیم، فرزند دچار مشكل می‌شود.
    با ورود دانشگاه آزاد در سال‌های گذشته، حریم‌های فرهنگی در روستاها نیز شكسته شد و هم‌اكنون نیز به طور كلی دانشگاه آزاد و غیرآزاد در حال حریم‌شكنی هستند. هم اكنون فردگرایی لیبرالی بیداد می‌كند. مادرانی هم‌سن بنده وجود دارند كه از گذشته خود پشیمان هستند و می‌گویند "ما تمام عمر خود را فدای خانواده كردیم پس خودمان چه؟ "
    اگر می‌خواهیم كودكی را تربیت كنیم باید تبیین كنیم. بنده دو پسر دارم و كودكی آنها به دوره آقای هاشمی رسید. وقتی می‌خواستم به آنها بگویم كه این لباسی كه هم‌اكنون مد شده بد است نمی‌گفتم این لباس را نمی‌خرم. بلكه می‌گفتم ببینید الگوها چیست و چه كسانی این لباس ها را می پوشند.
    سن ازدواج هم یك معضل است. زمانی كه طالبان به افغانستان حمله كرده بود دولت خاتمی بیشترین تبلیغات و مانورها را روی این مسأله و بر علیه اسلام آغاز كرد. فضا در كشور طوری شده بود كه هركس در كشور حرف دین می‌زد به او می‌گفتند طالبانی. ازجمله مواردی كه شبانه‌روز در تلویزیون تبلیغ می‌شد جنایات طالبان بود. ازجمله جنایات طلبان این بود كه دختران را 15 ساله شوهر می‌دادند. آیا این خلاف شرع بود؟ بماند كه این ازدواج‌ها چطور صورت می‌گرفت.
    یاد دارم كه از ابتدای انقلاب دوستان من كه در مدرسه تدریس می‌كردند به من می‌گفتند؛ باید جلوی مادرانی كه فرزندان خود را در دوره راهنمایی شوهر می‌دهند بگیریم. به آنها گفتم چرا باید جلوی این كار را بگیریم؟ اگر به نافرجامی می‌رسد بله، وگرنه چرا باید جلوی آن را می‌گرفتیم؟
    برنامه‌ای است كه آخر شب‌ها با نام این شب ها پخش می‌شود. گاهی این برنامه تا یك نیمه شب طول می‌كشید. یك خانمی در این برنامه حاضر شد كه درباره اسلام حرف می‌زد. برای من سؤال است كه چرا یك خانم باید تا ساعت 1 بعد از نصفه شب در بیرون خانه بماند، آنهم برای برنامه تلویزیونی؟ یا مثلاً خانم می‌آید از اسلام حرف می‌زند و مجری مرد است و یا فرد روحانی می‌آید و مجری خانمی كه در مقابل او است چهره‌ای تغییر داده و آرایش شده دارد.
    برخی از خانم‌های هم سن بنده می‌گویند كه "چرا می‌گویی زن نباید در برخی مجامع حاضر شود؟ و مثلاً فلان خانم رفت و در مجمعی جهانی سخنرانی كرد. آیا این تبلیغ اسلام نیست؟" بنده گفتم: خیر این تبلیغ اسلام نیست. در مجلس هفتم كاندیداهای اصولگرای مجلس هفتم عكسی انداختند كه بسیار زننده بود. خانم‌های محجبه بسیار بدشكل بودند. یكی از همان خانم‌هایی كه در بیرون حجاب خوبی دارد در تصویری كه با رئیس مجلس در سفری خارجی حاضر بود متاسفانه حجاب متفاوتی داشت. خوب مردم از كدام ظاهر این خانم الگو بگیرند؟ بله، زنی كه وزیر و وكیل مجلس است برای مردم ما الگو شده است.

    یكی از مسائل مهمی كه در آفت‌زایی میان جامعه اسلامی-انقلابی مؤثر بود همین افراد خانواده‌های حاكم بر جامعه هستند. یعنی زنان و دختران و پدرانی كه از آنها حمایت كردند. مثلاً كسی رئیس جمهور بود و حاضر نبود به دختر خود تذكر بدهد كه گفته ها و رفتارهای او آسیب‌زننده است. حتی می‌گفت اهداف بلندی دارد كه در حال دستیابی به آن است. این خاطره‌نویسی مدت‌هاست یك وبالی برای جامعه شده و به عنوان خاطره بدترین مسائل را مطرح می‌كنند. مردم جامعه توقع ندارند كه یك خانواده‌ای كه باید الگو باشد، اینگونه عمل كند.
    خانمی در آستانه 60 سالگی عكس 14 سالگی خود را منتشر می كند. در كجای عرف و دین این را می‌گویند؟ این چه نوع خاطره‌گویی است. خانم یكی از مسئولان كه دختر او نیز به حریم‌شكنی مشهور است در مصاحبه‌ای عكس 50 سال پیش خود را با صورت كاملاً باز انداخته بود. چه ضرورتی دارد؟
    اگر نگاه احمدی نژاد به زنان را در مسائلی همچون ورود به ورزشگاه می دانستم به ایشان رأی نمی‌دادم. چون من از رؤسای جمهور مطالبه مشخصی داشتم وگرنه بنده به شخصه كه یك زندگی اقتصادی محدود دارم و رفت و آمدن دولت‌ها نیز تأثیری روی آن ندارد.
    در دوره دهم نمی خواستم به احمدی نژاد رای بدهم ولی با جوی كه پیش آمد و كاندیداهایی كه در دوره دهم، حاضر شدند نه‌تنها احمدی‌نژاد مطلوب بود بلكه ناجی كشور نیز محسوب می‌شد. ما دیگر به این رسیده بودیم كه «نه به احمدی‌نژاد» اسرائیل و فتنه‌گران داخلی را باید با «بله به احمدی‌نژاد» اصلاح كنیم. رأی دادم و دلم می‌خواست كه ضعف دولت نهم در زمینه فرهنگ در دولت دهم نباشد. ولی اولین تصمیم ایشان درباره انتخاب وزیر زن نه‌تنها امید ما را ناامید كرد، بلكه فهمیدیم این راهی است كه انتهای آن نامعلوم خواهد بود.
    دختر و همسر احمدی نژاد بهترین و كاملترین حجاب را دارند اما رییس جمهور در مسائل فرهنگی ضعف دارد.
     هاشمی خود را مجتهد می‌دانست و بحث تعدیل حجاب را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح كرد. در حالی كه حق این كار را نداشت. آقای خاتمی هم نمی‌گفت ولی تا جایی كه توانست عمل كرد. رئیس جمهور حق ندارد بگوید بی‌حجاب‌های ما چهار دسته‌اند! احمدی‌نژاد مجری قانون اساسی است و قانون می‌گوید اسلام باید حاكم باشد. مجتهدین باید حدود حجاب را مشخص كنند ولی ایشان متاسفانه وارد این مسائل می‌شود

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
parsa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
31
5
به نظر من بعضی از نظراتش خیلی جالبه مخصوصا در مورد هاشمی و احمدی نژاد.
مهران چالوس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
29
خانوم آقای الهام از آقای معجزه هزاره سوم چیز جدیدی ندارن بگن؟؟
مبهوت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
1
53
بعد از رسوايي معجزه هزاره سومش، در تعجبم كه ايشان چگونه هنوز به خود اجازه حرف زدن مي‌دهد!؟ واقعا وقاحت دارد!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
2
45
خدا را هزار مرتبه شکر کا مامان من اینطوری فکر نمیکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
1
33
خانم رجبی با بگیر و ببند و قانون و بکن و نکن نمی توان کسی را متشرع کرد نمی توان چشم ناپاک را پاک کرد نمی توان هرزه ای را نجیب کرد.
طلا طلاست اگر چه در خلاب افتد مگر محمد (ص) و علی (ع) و بلال و عمار و یاسر و سمیه و ... در اوج بت پرستی و بی دینی زندگی نمی کردند آیا خودباخته بی دینان شدند؟
همانطور که برای پاک شدن و دیندارشدن و نجیب شدن کسی لازمست وجودش برای این موضوع آماده باشد اگر وجودش آماده نباشد هزاربار هم اینها را با زور و فشار به او تزریق کنید فایده ندارد.
وقتی در جامعه کسانی که متولی آگاه کردن و نگهبانی حدود حرام و حلال هستند بدنبال کارهای دیگر می روند و حتی خودشان رعایت حرام و حلال و حق الناس را نمی کنند و بعضا با عوض کردن اسامی مثل سود بجای ربا و نزول و غیره مال حرام به خورد ملت می دهند از چنین کسی که وجودش با اینگونه درآمدها شکل گرفته آیا می توان انتظار داشت که پاک باشد و یا قدیس وار رفتار کند.
شما که شوهرتان متولی اینگونه امور است بهتر است اول به ایشان بگویید که باید راههای ورود حرام به زندگی مردم بسته شود آنگاه خود مردم فطرتا مواردی که شما می خواهید آنها را ارشاد کنید بهتر از شما عمل خواهند کرد.
اگر با ایجاد انواع فشارهای اجتماعی و ایجاد جو رعب و وحشت توسط عدهای ناآگاه این موضوع به دین نسبت داده شود جوانان از دین و حجاب و ... زده شده حتی برای مخالفت با این فشارها عمل عکس انجام می دهند.
مهمترین عامل ترویج آنچه شما می گویید ایجاد کشش است نه اعمال فشار آهن به آهنربا می چسبد ولی مس را با فشار هم نمی توانید به آهنربا بچسبانید با این اعمال فشارها مردم و جوانان را از دین زده نکنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
2
46
هر سخن این زن ، سخن از آتش و فتنه است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
34
اعجوبه!
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
1
34
باز خدا بخير كنه ، دوباره اين خانم شروع به اظهار نظرهاي عجيب كرد !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
51
این خانم اسم ندارد که همیشه از او بعنوان همسر الهام نامبرده میشود
مثل پدر پسر شجاع که ما آخر نفهمیدیم اسمش چیه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
خیلی باحال گفتی
دمت گرم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
برای ابرازهمدردی باجناب الهام اینطورمیگن.ماسالی یه باراسمش میشنویم تایک ماه ... بیچاره دکتر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
22
چند وقتی سکوت کرد چون حاصل تمام تلاشهای سیاسیش شد معجزه هزاره سوم آنهم تو زرد از آب در آمد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
23
زنی که زیاد میدانست.!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
3
9
انتخاب وقت زیاد دارید یا خبر کم آوردی؟!؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
10
che harf haye khande dariii mizane in khanom yadam bashe dige to taxi jelooo nashinam
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
12
شاید یکی پیدا بشه این.... را ... کنه که موجب رضای خدا و خلق خدا و پدر مرحوم ایشان خواهد بود ( خدا نکرده منظورم خفه کردن فیزیکی نیست حرف ما را قیاس از منصور عرضی نگیرین )
چه آدم های کوچکی به انسانهای بزرگ توهین میکنن اونوقت هیچ اتفاقی هم نمیافته
از منحرفین تراز نوین این خانم رجوی هست حیف اسم مبارک فاطمه که روی ایشونه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
15
زیاد نباید توجه کرد.ایشون همون کسی بودن که احمدی نژاد رو در کتابشون پدیده قرن میگفتن اما حالا از خجالت حرفاشون به خانواده هاشمی گیر داد دوباره.اگه اینطوری باشه روزانه هزاران خانمی که صندلی جلو تاکسی مینشینند باید به حالشون وا اسفا خورد یا خانمهایی که امروزی پا به پای مردان برای آبادی این مملکت اسلامی تلاش میکنند و از زندگی خودشون میگذرن باید کافر باشند.نباید زیاد حرفهای این خانم رو جدی گرفت تا یک وقت دوچاره خود بزرگ بنی نشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
12
توراخداانتخاب جان ماروزامیریم سرکاربامردم سروکله می زنیم نمیشه اسم این زن را نیارین.اعصابمون به هم میریزه.راستی یه جلدازاون کتابش کاش برای من می فرستادباامضاء
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
15
تااونجایی که من میدونم همسرالهام بایدمردباشه چطوری همسرالهام یک زن هست توراخدایه نفرمنو روشن کنه عجیبه ها.نکنه معجزه شده
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
14
خانم محترم اگه قانون و دینداری سرت میشه اول یه جوال دوز به شوهر محترم به زن که وقتی مسولیتش تو قانون حفظ بی طرفی در انتخابات شده نباید بیاد تو مصلی برای طرفدارای احمدی نژاد به طرفداری از ایشون سخنرانی کنه اخه این کجای عدالته؟ شما که به هم چی مقید هستی که چرا دو نفر نا محرم با هم حرف میزن یا بچهات چی لباس می پوشن نمی تونستی اینو به اقاتون بفهمونی حفاظت از رای مردم از صدتا دزدی و زنا مهمتره.
ولی چون متاسفانه داره در جامعه ما این قضیه باب میشه که یه عده خودشونو دیندار و متعهد و دلسوز قانع به زندگی ساده جا میزنن و برای بزرگ کردن خودشون به ادمای ریشه دار جامعه توهین و افتراو دروغ می بندن نمونش همین خانم و حاجی مایلی خودمون که برای نشون دادن دینداریش همیشه این حاجی رو یدک میکشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
17
اگه خودت وشوهرت وبچه هات مشکل بیکاری داشتید،اگه جلوی میوه فروشی بچه ات پاشومیزدزمین که من فلان میوه رامیخام ونمی تونستی بخری،اگه پول شهریه زورکی مدرسه رانداشتی وهرروزبچه ات راسرصف هومیکردن،اگه اگه اگه...اونوقت آرزومی کردی زمین دهن بازکنه بری زیرزمین همین آرزویی که الان مردم براتون دارن
فدائي ولايت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
12
اسم كتابشو بزاره « كتاب شوم هزاره سوم » خوبه .
اين خانم چقدر خودشو عقل كل ميدونه ؟ اين يه بيمار رواني خودشيفته است . برو بابا اونقدر از مزايا استفاده كرده اي كه گيج موندي چه غلطهايي را بپروراني . تو هنوز وقتت نرسيده در مورد آقاي هاشمي كه از اركان نظامه نظر بدي و نخواهي رسيد آدم هاي هزار چهره
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
10
زیاد نباید توجه کرد.ایشون همون کسی بودن که احمدی نژاد رو در کتابشون پدیده قرن میگفتن اما حالا از خجالت حرفاشون به خانواده هاشمی گیر داد دوباره.اگه اینطوری باشه روزانه هزاران خانمی که صندلی جلو تاکسی مینشینند باید به حالشون وا اسفا خورد یا خانمهایی که امروزی پا به پای مردان برای آبادی این مملکت اسلامی تلاش میکنند و از زندگی خودشون میگذرن باید کافر باشند.نباید زیاد حرفهای این خانم رو جدی گرفت تا یک وقت دوچاره خود بزرگ بنی نشه
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
13
یک سخن نیز از مادر فولادزره بشنویم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
9
اجازه بدين شما (خانم الهام) ...
نظرات بینندگان