arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶

رئیس جمهور ونزوئلا: آمریکا توانایی اقتصاد ما را فلج کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد دولت سوسیالیست او یک طرح سازمان دهی بدهی‌های خارجی را که بیش از 120 میلیارد دلار است را آغاز کرده اما گفت، تحریم‌های مالی آمریکا توانایی اقتصاد این کشور در بازپرداخت بدهی‌ها را فلج کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، نیکلاس مادورو همچنین در این سخنانش اظهار داشت که خواهان اجتناب از هر گونه جدال با قرض دهندگان بین‌المللی است.

مادورو به شرکت ملی نفت ونزوئلا دستور داد تا پیش از آغاز طرح تسهیل پرداخت‌های خارجی در آینده یک بخش 1.1 میلیارد دلاری از اوراق قرضه را به طور کامل پرداخت کند.

مادورو در سخنرانی خود که از تلویزیون پخش شد گفت: من دستور ساماندهی دوباره همه بدهی‌های خارجی و همه پرداخت‌های کشور را داده‌ام.

این در حالیست که بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی خارجی در حال حاضر از مدیریت پرداخت‌های دولت ونزوئلا به دلیل آسیب به شهرتشان خودداری می‌کنند. در ماه مه بانک گلدمن ساکس به دلیل یک خرید عمده به اصطلاح «اوراق قرضه گرسنگی» از دولت ونزوئلا با واکنش منفی گسترده‌ای روبرو شد که این بانک را متهم به همکاری با دولت ونزوئلا و بهره بدن از اوضاع نابسامان اقتصادی این کشور کرد.

مادورو گفت: ما با یک کمپین جهانی اذیت و آزار اقتصادی روبرو هستیم.

مادورو همچنین طارق العیسمی، معاون رئیس جمهور ونزوئلا را که از جانب آمریکا تحریم شده برای پیشبرد مذاکرات مربوط به بدهی‌های این کشور منصوب کرد. مخالفان دولت ونزوئلا که شدیدا از مادورو به دلیل اولویت دادن به پرداخت بدهی‌ها انتقاد کرده‌اند طرح اخیر او را نیز محکوم کردند.

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان