arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۲۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

نگاه پرسوء ظن به مردم! چرا؟

خسرو معتضد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همه گناهكارند، همه فاسد الاخلاق اند، همه منحرف و خطاكارند يا در برابر سقوط به وادي گناه و فساد و تباهي اند!

همه مي خواهند معصيت كنند اما رويشان نمي شود و چند نفري هستيم كه جلويشان را گرفته ايم.

اما اگر ما نباشيم و خداي ناكرده بازنشسته شويم يا كسالتي پيدا كنيم و يك روز سر كار حاضر نشويم دنيا كن فيكون مي شود و سيلاب گناه از سر خلايق خواهد گذشت!

مقاله «متهم كردن مردم به چه قيمتي؟» كه روزهاي قبل در همين صفحه چاپ شد مرا دچار عوالم دور و درازي كرد و به گذشته هاي دور و نزديك سوق داد.

ناصرالدين شاه در نامه اي به ميرزا حسن آشتياني مجتهد كه در مورد تنباكو و انحصار آن به كمپاني رژي اعتراض داشت، نوشت: «خيال مي كنيد اگر يك روز سايه من روي سر مملكت و امثال جناب عالي نباشد بابي ها و نيهيليست ها اجازه خواهند داد شما زنده بمانيد؟ سر همه مسلمانان را خواهند بريد!» او انقلابيان را با، بابي ها و نيهيليست ها (پوچ گراها) قاتي مي كرد كه هر جنبش و اعتراضي را با بر چسب بابي ها كه اصلاً در جنبش تنباكو كاره اي نبودند، انگ بزند.

محمدعلي شاه براي ملت پيغام مي داد: اگر يك روز من نباشم روس و انگليس خاك اين كشور را به توبره مي كشند.

محمدرضا پهلوي هم پيش از خروج از ايران به خبرنگاران خارجي گفت: هنوز پايم را از مملكت بيرون نگذاشته ايران، ايرانستان مي شود و هفت هشت كشور كوچك از آن بيرون آمده، حزب توده و كمونيست ها بر آن مسلط شده آن را زير پرچم داس و چكش دوباره يك پارچه خواهند كرد كه تسليم شوروي كنند.
اما به تازگي نيز برخي ها افاضه فيض فرموده اند: شيراز رتبه ششم در زمينه مراجعه كاربران ايراني به سايت هاي غيراخلاقي را دارد. استان هاي تهران، يزد و اصفهان در رده هاي نخست تا سوم قرار دارند. در زمينه استفاده كاربران اينترنت از سايت هاي غيراخلاقي در بين 182 كشور جهان، تهران مقام نخست و شيراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است !توضيح واضحتر اين بيانات اين است كه چطور است در اينترنت را تخته كنيم؟ در خبر آمده كه پنجاه درصد مردم از ماهواره استفاده مي كنند.

آيا تمامي مردم اهل فسق و فسادند؟ تمام مردم مي خواهند صحنه هاي مستهجن ببينند؟ همه مردم مريض و پريشان احوالند و فقط يك اقليت مهذب كه چون فرشتگان آسمان اند ولي به جاي پرواز با بال با پا راه مي روند، هستند كه دارند از اين ملت 75 ميليوني اهل فساد و گمراهي مواظبت مي كنند؟

راستي اين چگونه داوري در حق يك ملت ده هزار ساله است؟ زماني كه يونانيان و بني اميه و بني عباس و مغول و تاتار و از بك و خزر و روس و انگليس و عثماني و در جنگ اخير روس و انگليس و آمريكا، ايران را به اشغال درآورده بودند، اين ملت هويت و عزت و شوكت و ناموس خود را حفظ كرد. چگونه اكنون پس ازسي و دو سال جمهوري اسلامي مي تواند چنين شل و ول و متزلزل باشد كه رتبه اول را در بين تماشاگران و كاربران سايت هاي بي اخلاق اينترنت به دست آورده باشد؟

ابزار فرهنگي و بهره گيري از سايت هاي اينترنتي زماني مورد بهره برداري بيگانگان قرار مي گيرد كه در داخل كشور با مردم مثل كودكان نابالغ و مهجورين و افراد ورشكسته از نظر عقلي رفتار شود.

مجله اي از آمريكا براي من با پست مي آمد؛ مجله جغرافيايي ملي آمريكا تا حدود ده- پانزده سال پيش، افرادي در اداره پست مي نشستند با ماژيك روي تصاوير اين مجله مثلاً بوميان ملانزي كه خدا وكيلي لخت هم نبودند، يا سياه پوستان آفريقا خط مي كشيدند، تصاوير را زشت و كثيف مي كردند كه اخلاق من فاسد نشود!روزي يك دكتر پوست و زيبايي سرشناس، لاشه يك مجله پزشكي جراحي پلاستيك را با آه و ناله به من نشان داد كه همه تصاوير را ماژيك مالي كرده بودند كه اخلاق آن خدا بيامرز دكتر هفتاد و پنج ساله كه روزي سه چهار مريض را عمل پلاستيك مي كرد، فاسد نشود!

هم من و هم آن دكتر از خير اشتراك آن مجلات گذشتيم و نوشتيم برايمان مجله جغرافيايي و پزشكي جراحي پلاستيك نفرستند زيرا ممكن است اخلاق ما فاسد شود!حالا بايد ديد به زعم آقايي كه ايراني ها را اينقدر گناهكار دانسته است، مرز اخلاق و بي اخلاقي كجاست؟ اگر ما تصاويري از بوميان آمازون كه ده هزار سال است لخت و عور راه مي روند و با برگ درخت خود را مي پوشانند و پيشرفت زمان و تمدن و دولتهاي محلي نيز نتوانسته اند، لباس پوشيدن را به آنها تفهيم كند تماشا كنيم بلافاصله فاسد خواهيم شد؟!

ولو اينكه بوميان زشت ترين و بدقيافه ترين مردم جهان باشند؟اگر ما آن همه واژه شراب را كه در اشعار حافظ و سعدي و خيام و سايرين و نيز شاعران عرب آمده، بخوانيم فوراً هوس يافتن قاراپت و هامبارسوم خواهيم كرد. اخلاق چيست؟ فساد چيست؟ اخلاق اين است كه ما ببينيم يك نفر از بانك بزرگ كشور ميلياردها تومان اختلاس مي كند و بعد بر كنار و به رياست بانكي ديگر گمارده مي شود و هيچ نگوييم؟ اما اگر نگاهمان روي صفحه اينترنت به تصوير ننه بزرگ ملكه اليزابت دوم بيفتد، وارد قلمروي بي اخلاقي شده ايم؟ محض رضاي خدا يكي من عوام را روشن كند!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
6
خداوند متعال انسان را با دوگوهر عقل واختییییییییییییییییییییییییار زینت فرمودند اما امروز بعضی ها (نعوذبالله )از خدابیشتر میفهمند و با جبر احکام را اجرا میکنند !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
3
احسنت آقای معتضد فکر نمیکردم اینقد روشن فکر باشید؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
4
چه عجب یه حرف حسابی هم زدی...
ایرانی
|
UNITED STATES
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
6
خسرو خان ماشاءالله خودت داری روشن میشی اساسی
ایرانی
|
UNITED STATES
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
0
خسرو خان ماشاءالله خودت داری روشن میشی اساسی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
2
ميبينم كه تصميم گرفتي به مردم بپيوندي آقاي معتضد. ماهي رو هر وقت از آب بگيري تازست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
0
استاد معتضد پس از انتخابات به صورت چراغ خاموش حركت مي كردند وگرنه از اول هم روشن بودند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
1
ميبينم كه تصميم گرفتي به مردم بپيوندي آقاي معتضد. ماهي رو هر وقت از آب بگيري تازست
نظرات بینندگان