arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶

صعود نفت آمریکا به بالاترین قیمت دو سال گذشته

قیمت‌های نفت روز جمعه به دنبال اعلام کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا افزایش یافت و نفت خام آمریکا به بالاترین قیمت در دو سال گذشته رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صعود نفت آمریکا به بالاترین قیمت دو سال گذشته 

قیمت‌های نفت روز جمعه به دنبال اعلام کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا افزایش یافت و نفت خام آمریکا به بالاترین قیمت در دو سال گذشته رسید.

به گزارش ایسنا، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۱۰ دلار یا دو درصد افزایش، در ۵۵.۶۴ دلار در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از ژوییه سال ۲۰۱۵ بود.

بهای معاملات نفت برنت که قیمت پایه برای بازار جهانی است، ۱.۴۵ دلار یا ۲.۴ درصد افزایش یافت و در ۶۲.۰۷ دلار درهر بشکه بسته شد. برنت از رکورد پایینی که در ژوئن سال ۲۰۱۷ برجای گذاشت، حدود ۳۸ درصد رشد کرده است.

هر دو قیمت پایه بیش از سه درصد در هفته گذشته افزایش داشتند.

جدیدترین آمار دکل‌های حفاری آمریکا، این دیدگاه بازار که اشباع عرضه در بازار جهانی کمتر شده است را تقویت کرد. طی هفته گذشته قیمت‌ها از آمار رشد تقاضای جهانی و انتظارات برای تمدید توافق کاهش تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک مورد حمایت قرار گرفتند.

شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکل‌های حفاری را هشت حلقه کاهش دادند که بزرگ‌ترین کاهش از ماه مه سال ۲۰۱۶ به این طرف بود و روند کاهش حفاری که از تابستان و با سقوط قیمت‌ها به پایین ۵۰ دلار در هر بشکه آغاز شد، ادامه یافت. طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکل‌های حفاری در هفته منتهی به سوم نوامبر به ۷۲۹ حلقه کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از ماه مه بود.

به گفته جن مک‌گیلیان، مدیر بخش تحقیقات در شرکت "تردیشن انرژی"، بازار همچنان از انتظارات برای تداوم روند کاهش دکل‌های حفاری جدید برای نفت و تقاضای قوی حمایت پیدا می‌کند.

اوپک پس از این که یک سال قبل با روسیه و سایر تولیدکنندگان برای کاهش تولید به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز توافق کرد، در اواخر نوامبر برای مذاکره درباره اقدامات بیشتر دیدار خواهد کرد.

روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد: توافق کاهش تولید که در مارس سال آینده به پایان می‌رسد می‌تواند تمدید شود اما تصمیم دراین باره هنوز گرفته نشده است.

در این بین، آمار نشان داد چین حدود ۹ میلیون بشکه در روز واردات داشته که بالاتر از میزان واردات آمریکا بوده و این کشور در صدر فهرست واردکنندگان نفت جهان قرار گرفته است.

به گفته مک‌گیلیان، این ایده که اقتصاد جهانی در وضعیت خوبی قرار دارد از تقاضای رو به رشد در سایر مناطق حکایت دارد.

بانک سرمایه‌گذاری جفریز نیز اعلام کرده است به نظر می‌رسد رشد تقاضای چین برای نفت شتاب می‌گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های معاملات فیزیکی نفت نیز افزایش پیدا کرده است. شرکت آرامکوی سعودی، ادنوک امارات و قطر پترولیوم همگی قیمت‌های نفت برای خریداران آسیایی را افزایش داده‌اند. همچنین معامله‌گران به ریسک‌هایی که از جانب مشکلات مالی ونزوئلا و شرکت نفت دولتی PDVSA وجود دارد چشم دوخته‌اند.

برچسب ها: آمریکا ، نفت
نظرات بینندگان