arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

تناقض اعلام تاريخ سازمان ليگ برتر و کنفدراسيون فوتبال آسيا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رضا پارسي: فدراسيون فوتبال تلاش مي کند هر طور شده شرايطي را فراهم کند که کنفدراسيون فوتبال آسيا مجاب شود تا هر 4 سهميه فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا براي 2 سال آينده را هم تامين کند. حالا اگر در راه جلب اعتماد مسؤولان کنفدراسيون فوتبال آسيا دروغي هم گفته شود حتما مصلحتي است و از نظر آقايان هچ ايرادي ندارد. اتفاقي که ظاهرا در مورد سازمان ليگ برتر و معرفي نمايندگان استاندارد ايران به کنفدراسيون آسيا صورت گرفته است! ماه هاي آخر فعاليت فدراسيون تحت رياست علي کفاشيان طبيعتا يکي از پرسرو صداترين سوژه هاي خبري در روزها و هفته هاي آينده خواهد بود زيرا از هم اکنون برخي ها در تلاشند تا زمينه برنده شدن در انتخابات رياست فدراسيون را فراهم کنند و در اين راه از هيچ کوششي فرو گذار نخواهند بود.

در اين ميان طبيعتا براي رسيدن به جلب اعتماد اعضاي مجمع فدراسيون نياز است تا زمينه سازي ها در همه موارد باشد و شرايطي فراهم شود که وزير ورزش و جوانان نيز به نوعي تحت فشار مسؤولان فوتبالي قرار گيرد و از همين ماه هاي اول اين آمادگي را داشته باشد که بايد با مجموعه فوتبال هماهنگي لازم را داشته باشد. اتفاقي که خيلي کم رنگ و البته زيرکانه در برخي کميته هاي فدراسيون فوتبال در حال رخ دادن است و ظاهرا کسي هم به اين موضوع توجه ندارد.
واقعيت اين است که کنفدراسيون فوتبال آسيا پس از چند مرحله بازديدي که از مجموعه امکانات باشگاه هاي مختلف ايران داشت به مسؤولان برخي باشگاه ها اعلام کرد که بايد هر چه سريعتر شرايط استانداردي را در باشگاه هاي خود فراهم کنند تا فوتبال ايران همچنان بتواند 4 سهميه اش در ليگ قهرمانان آسيا را حفظ کند. در اين بين برخي باشگاه ها از نظر ساختار تشکيلاتي دچار مشکل بودند و برخي نيز به دليل ضعف هايي که در ورزشگاه هايشان بود مورد انتقاد مسؤولان آسيايي قرار گرفتند.
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر که در چند سال اخير مأمور پيگيري حرفه اي شدن باشگاه ها و ورزشگاه هاي ايران شده است از چند ماه پيش با انجام مصاحبه هاي پرتعداد بارها تاکيد کرد که فوتبال ايران تا 11 شهريور فرصت دارد استانداردهاي مورد نظر کنفدراسيون فوتبال آسيا را رعايت کند.
در اين ميان ابزاري مانند دو باشگاه استقلال و پرسپوليس و معرفي اعضاي هيأت مديره اين دو باشگاه در اختيار عزيز محمدي بود تا وي مصاحبه هايش را با چاشني استقبال رسانه ها پرتعدادتر از قبل انجام دهد. در اين ميان اما ظاهرا مسؤولان وزارت ورزش و جوانان که به تازگي عباسي را به عنوان وزير بالاي سر خود مي بينند نسبت به اين حساسيت رئيس سازمان ليگ خونسرد و بي تفاوت بوده و به گونه اي رفتار مي کردند که ظاهرا از مسائل پشت پرده خبر دارند.
در حالي که عزيز محمدي تأکيد کرده بود فوتبال ايران تا 11 شهريور فرصت دارد که مدارک و عکس هاي مورد نظر از ترميم و بازسازي ورزشگاه ها را به کنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال کند اما زماني که به روز وعده داده شده نزديک شديم محمدي در مصاحبه اي که کمي عجيب بود اعلام کرد با توجه به تعطيلات عيد فطر در ايران و مالزي کنفدراسيون فوتبال آسيا به ايران يک هفته تا 10 روز ديگر فرصت داده است که مدارک باشگاه هاي خود را به اين کنفدراسيون ارسال کند.در حالي که روز پنجشنبه پايان مهلت اعلام شده از سوي عزيز محمدي است بازهم خبري از معرفي اعضاي هيأت مديره باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس نشده و به نظر مي رسد که مسؤولان فدراسيون فوتبال در انديشه مطرح کردن دليل ديگري براي مهلت گرفتن بيشتر از کنفدراسيون فوتبال آسيا هستند.

اما واقعيت اين است که مهلت داده شده از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا در تاريخ هايي که عزيز محمدي اعلام کرده است نيست و 15 مهرماه زمان واقعي مهلت کنفدراسيون فوتبال آسيا براي گرفتن اسامي اعضاي هيئت مديره باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس و ساير موارد است. اين هم يکي از دروغ هاي مصلحتي است که از سوي مسؤولان فدراسيون فوتبال اعلام شده تا شايد مسئولان وزارت ورزش و جوانان را مجاب کنند هر چه سريعتر نسبت به معرفي اعضاي هيئت مديره ورئيس مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپوليس اقدام کنند.

ظاهرا محمد عباسي وزير ورزش و جوانان نيز در جريان ايران ترفند عزيز محمدي و همکارانش در سازمان ليگ برتر قرار گرفته است و به همين دليل با آرامش و به دور از هر گونه استرس مشغول رايزني براي انتخاب اعضاي هيأت مديره دو باشگاه سرخابي تهران است. اين در حالي است که عزيز محمدي در تازه ترين مصاحبه اش که روز سه شنبه منتشر شده اعلام کرده بود از چهار ورزشگاهي که مشکل داشته اند تنها يک باشگاه هنوز مدارکش را تحويل نداده و استقلال و پرسپوليس هم هنوز هيأت مديره خود را معرفي نکرده اند.

نظرات بینندگان