arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶

انتقاد رئیس فدراسیون فوتبال سوریه از علیرضا فغانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجود اینکه علی رضا فغانی یک پنالتی مشکوک به سود سوری‌ها در دیدار برابر استرالیا گرفت اما آنها به قضاوت او اعتراض دارند.

تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. سوری‌ها توانستند به پلی‌آف راه پیدا کنند اما شکست برابر استرالیا باعث شد تا آنها شانس حضور در جام جهانی را برای نخستین بار در تاریخ خود از دست بدهند.

قضاوت دیدار رفت سوریه برابر استرالیا را علیرضا فغانی بر عهده داشت. با وجود این که این داور ایرانی یک پنالتی‌ مشکوک به سود سوریه گرفت اما  آنها از عملکرد او رضایت ندارند.

رئیس فدراسیون فوتبال سوریه در سخنانی عجیب تاکید کرد که مافیا باعث ناکامی کشورش در صعود به جام جهانی شد و به انتقاد از "فغانی" پرداخت.

صلاح رمضان اظهار کرد: مافیا دوست داشت که استرالیا به جام جهانی راه پیدا کند. استرالیا کشوری پر نفوذ در جهان است. این‌ در حالی است که  سوریه جنگ زده و از همه لحاظ محاصره شده است.

او ادامه‌ داد: علیرضا فغانی داور ایرانی که قضاوت دیدار رفت را بر عهده داشت بی جهت با دادن کارت زرد بعضی از بازیکنان ما را از دیدار برگشت محروم کرد. او کارت زرد بی دلیلی را به عمر خربین مهاجم تیم داد. این‌ در حالی است که  این بازیکن اعتراض محترمانه‌ای به داور داشت.

این سخنان رئیس فدراسیون فوتبالسوریه در حالی است که رسانه‌های  عربی "خربین" را به دریافت کارت زرد متعمدانه متهم کردند، چرا که الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم فوتبال پرسپولیس می‌رفت و این بازیکن می‌خواست هرچه‌ سریع‌تر خود را به اردوی تیمش ملحق کند.

رئیس فدراسیون فوتبال سوریه همچنین تاکید کرد که در نامه‌ای رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده که استرالیا دیگر در رقابت‌های آسیایی شرکت نکند.
 
منبع : اقتصاد ایران
نظرات بینندگان