arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

400 هزار دلار هديه نقدي براي فيلمسازاني که به اورشليم بروند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رژيم صهيونيستي اخيراً طي جلساتي محرمانه از مقامات هاليوود خواسته است براي ساخت فيلم به اورشليم بيايند و در عوض از تسهيلات رژيم صهيونيستي بهره مند شوند. به نظر مي رسد که رژيم غاصب اسرائيل به اين نتيجه رسيده است که بايد با ريشه دواندن در عرصه سينما بتواند به گوشه اي از اهداف شيطاني خود دست يابد.

صهيونيست ها که از همان بدو تأسيس هاليوود، با سرمايه گذاري هاي گسترده، اين صنعت بزرگ تبليغاتي را به اختيار خود گرفته اند، اين بار با وعده هاي وسوسه انگيز در تلاشند تا فيلمسازان جهان بالاخص هاليوود را براي ساخت فيلم به اورشليم بکشانند.

خبرگزاري هاي رويترز، آسوشيتد پرس و... از برگزاري چند نشست محرمانه صهيونيست ها با مديران ارشد هاليوود خبر داده اند.

موضوع اصلي اين چند نشست، ترغيب فيلمسازان هاليوودي براي ساخت فيلم در اورشليم عنوان شده است.

به گزارش اين رسانه ها، اسرائيلي ها وعده داده اند که فيلمسازان آمريکايي و حتي ديگر کشورها در صورت ورود به اورشليم براي ساخت فيلم نه تنها نيازي به پرداخت ماليات ندارند بلکه از سوي اين مقامات اسرائيلي، 400 هزار دلار کمک نقدي دريافت خواهند کرد، آنها همچنين امنيت جاني و مالي عوامل فيلم را تضمين کرده اند.

سياستمداران اسرائيلي در سال 2008 قانون معافيت مالياتي براي فيلمسازان خارجي متمايل براي ساخت فيلم در فلسطين اشغالي را تصويب کردند و اوايل امسال نيز قانون کمک 400 هزار دلاري به اين افراد و همچنين تضمين امنيت جاني و مالي آنها در دستور کار قرار گرفت.

بنا به اعلام مقامات سينمايي رژيم صهيونيستي با تأسيس صندوق فيلم اسرائيل از سه سال پيش تاکنون، حدود 600 فيلم اسرائيلي ساخته شده که از مجموع اين فيلم ها، تنها 30 فيلم در اورشليم ساخته شده است؛ همچنين در هر سال تنها 4 فيلم خارجي در اورشليم ساخته مي شود که بيشتر آنها اروپايي هستند.

البته گسترش فيلمسازي در داخل کشور تنها دغدغه رژيم صهيونيستي نبوده و اين رژيم غاصب طي چند سال گذشته به طرز نگران کننده اي در جشنواره هاي بزرگ جهان همچون کن، برلين، ونيز و ... نفوذ غير قابل انکاري يافته است.
نظرات بینندگان