arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

جزئیات تعیین تکلیف تمامی سپرده‌گذاران «فرشتگان»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بعد از تصمیمی که برای ازسرگیری تعیین تکلیف سپرده‌گذاران مؤسسه فرشتگان اخذ شد و روال قبلی تغییر کرد، زمان شروع پرداختی‌ها از بیستم آبان اعلام شده است.

در نتیجه جلسه کمیته نظارت و مذاکرات سران قول شرایط تازه‌ای برای سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان به عنوان یکی از هشت تعاونی زیرمجموعه کاسپین تعریف شد.

تعیین تکلیف حساب‌های فرشتگان که از اردیبهشت به طور مرحله‌ای آغاز و تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان پیش رفته بود، با دستور قوه قضائیه برای توقیف حساب‌های کاسپین متوقف شد، تا اینکه در جلسات اخیر با توجه به شناسایی و ارزیابی بخش دیگری از اموال این تعاونی که نشان از وجود حداقل ٦٨ فقره ملک بود تصمیات دیگری اخذ شد که شرایط قبل را نیز تا حدی تغییر داد.

تزریق خط اعتباری جدید تا ٥٠٠ میلیارد تومان، تسویه ١٠ درصدی که برای سپرده‌های تا سقف ٢٠٠ میلیون پرداخت نشده و همچنین ورود تمامی سپرده‌گذاران بالای ٢٠٠ میلیون برای دریافت سپرده‌های خود تا این مبلغ از مهمترین اقدامات بود.

تازه‌ترین اعلام مؤسسه کاسپین حاکی از روند پرداخت‌ها و زمان آغاز اجرای تصمیمات اخیر است.

بر این اساس امکان مراجعه سپرده‌گذاران تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان به هر یک از شعب منتخب مؤسسه کاسپین برای تعیین تکلیف و دریافت سپرده خود وجود دارد. وجوهی که البته ماندۀ آن تا اول شهریوماه ١٣٩٤ که فرشتگان فعال بوده مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

همچنین تمام مشتریان مشمول مراحل اول تا پنجم فرآیند ساماندهی یعنی تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان از روز شنبه همزمان با بیستم آبان می‌توانند با مراجعه به شعب کاسپین نسبت به دریافت مبالغ خود و همچنین ١٠ درصدی که از وجوه آنها در مرحله اول تحت عنوان ذخیره احتیاطی کسر شده بود، اقدام کنند.

اما گروه دیگر سپرده‌گذاران با مبالغ بیش از ٢٠٠ میلیون تومان هستند که آنها نیز می‌توانند از بیستم آبان با در دست داشتن اسناد و مدارک مثبته سجلی، دفترچه و گواهی سپرده‌های خود با مراجعه به شعب منتخب مؤسسه کاسپین حداکثر تا ٢٠٠ میلیون تومان دریافت کنند یا اینکه پول خود را نزد مؤسسه سپرده‌گذاری کنند.

این در حالی است که امکان دریافت یا سپرده‌گذاری مبالغ آن دسته از سپرده‌گذاران مشمول مراحل اول تا پنجم (تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان) فرآیند ساماندهی که تاکنون به شعب منتخب به منظور تعیین تکلیف سپرده‌های خود مراجعه نکرده‌اند وجود دارد.

تأمین مالی برای پرداختی‌ها در فرشتگان از طریق خط اعتباری که بانک مرکزی در اختیار مؤسسه کاسپین قرار می‌دهد انجام می‌شود، به طوری که این اعتبار در ازای وثیقه گرفتن دارایی و املاک شناسایی شده فرشتگان در بانک مرکزی اختصاص می‌یاید. تاکنون در جریان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران این تعاونی در مجموع ٢٠٠٠ میلیارد تومان خط اعتباری اختصاص داده شده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان