arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

استفتاء از آیت‌الله سیستانی درباره به‌کارگیری اقلیت‌های مذهبی در اداره شهرها: «مجرد استفاده از مهارت‌های غیر مسلمان حرمت ندارد»

حضرت آیت الله العظمی سیستانی به پرسشی در مورد حقوق اقلیت های مذهبی در جامعه اسلامی و مشارکت اهل کتاب در امور مسلمانان پاسخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضرت آیت الله العظمی سیستانی به پرسشی در مورد حقوق اقلیت های مذهبی در جامعه اسلامی و مشارکت اهل کتاب در امور مسلمانان پاسخ داد.

به گزارش «انتخاب»، متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید شیعیان که به مهر و امضاء دفتر استفتاء ایشان در قم مقدسه رسیده، بدین شرح است:

اگر غیر مسلمان تعهد دهد که درچارچوب مقررات و قوانین نظام اسلامی عمل کند، آیا انتخاب فردی از اقلیت های مذهبی توسط مردم از طریق برگزاری انتخابات در شهرهایی با اکثریت مسلمان و یا بر عهده گرفتن نمایندگی مردم توسط او جهت انجام امور مدنی و اداره شهر و امثال آن ، خلاف شرع مقدس اسلام است؟ آیا در تاریخ حکومت نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلوات الله وسلامه علیه و امیر المومنین حضرت علی علیه السلام ، از مشارکت غیر مسلمانان، برای اداره و توسعه امور مسلمین به ویژه در معماری و پزشکی و فنون دیگر بهره برده نشده است؟ آیا در سیره و فرمایشات اهل بیت علیهم السلام در این خصوص منعی وجود دارد؟

بسمه تعالی شأنه

مجرد استفاده از مهارت های غیرمسلمان حرمت ندارد.

 

استفتاء از آیت الله سیستانی درباره ماجرای سپنتا نیکنام: «مجرد استفاده از مهارت‌های غیر مسلمان حرمت ندارد»
تصویر استفتاء از حضرت آیت الله العظمی سیستانی و پاسخ هیئت استفتاء دفتر ایشان در قم

منبع: شفقنا

نظرات بینندگان