arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

عربستان در مسیر یک انقلاب اجتماعی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری ترکیه ضمن استقبال از بازداشت های اخیر شاهزادگان و وزرای سابق سعودی، گفت که عربستان سعودی در مسیر یک انقلاب اجتماعی قرار دارد.


سخنگوی کاخ ریاست جمهوری ترکیه در نخستین واکنش این کشور به بازداشت ده ها تن از شاهزادگان سعودی گفت که عربستان سعودی در حال تغییر بوده و دوران دگرگونی خود را پشت سر می گذارد.

بر اساس این گزارش، «ابراهیم کالین» گفت: اتفاقات رخ داده در مدت زمانی کوتاه بسیار آتشین به نظر می رسند، هنوز هنگامی که شما نگاهی به تصویر کلی (اتفاقات عربستان) می اندازید، اگر این تغییرات پایه گذار حرکت به یک انقلاب اجتماعی (درعربستان) شود بسیار مایه شگفتی خواهند بود.

وی افزود: بر اساس دستور پادشاه (سعودی)، تغییراتی حاصل شده است. اخبار منتشر شده از بازداشت وزرای سابق و شاهزادگان فعلی (این کشور) آغازگر بخشی از عملیات مبارزه با فساد در عربستان است. احتمالا طی روزهای آتی قادر به سخن گفتن بیشتر در مورد این پیشرفت ها خواهیم بود.

گفتنی است از شب گذشته عربستان سعودی با حکم کمیته جدید التأسیس مبارزه با فساد به ریاست «محمد بن سلمان»، دهها نفر از شاهزادگان سعودی و وزرای سابق این کشور را بازداشت کرده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان