arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

تدريس زبان انگليسي در مدارس سومالی ممنوع شد

تندروهای سومالیایی که کنترل شهر کیسمائو در سواحل جنوبی این کشور را به دست دارند تدریس زبان انگلیسی در مدارس این شهر را ممنوع کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تندروهای سومالیایی که کنترل شهر کیسمائو در سواحل جنوبی این کشور را به دست دارند تدریس زبان انگلیسی در مدارس این شهر را ممنوع کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، رهبران جنبش جوانان سومالی به معلمان شهر دستور دادند کتاب های درسی را بازنگری کنند و با حذف زبان انگلیسی از متون درسی، زبان عربی و علوم اسلامی تدریس کنند.

 این درحالی است که دولت غرب گرای سومالی تصمیم دارد در هر شرایطی در سال آینده در کشور انتخابات برگزار کند حال آنکه برخی از مناطق کشور را تحت کنترل ندارد.

تندروهای سومالی پیش از این نیز با صدور فرمانی به بازرگانان و صاحبان مراکز تجاری در اطراف موگادیشو اعلام کرده بودند تابلوها و تبلیغات هایی را که به زبان انگلیسی و سومالیایی نوشته شده اند جمع آوری و به جای آن تابلوهایی به زبان عربی را جایگزین کنند.

معلمان شهر کیسمائو گفتند: پس از یک هفته گفتگو با جنبش جوانان سومالی، این جنبش دستور داد تا در ماه کنونی متون درسی اصلاح شود اما مشکل ما این است که بیشتر معلمانمان از کنیا هستند و زبان عربی بلد نیستند.

جنبش جوانان سومالی در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی اش منتشر کرد هدف از چنین تصمیمی را مقابله با برخی نگرانی ها مبنی بر امکان ترویج مسیحیت از طریق زبان انگلیسی عنوان کرد و ابراز داشت این اقدامات با ارزش های اسلامی در تضاد هستند.

کشور سومالی از زمان سقوط دیکتاتوری محمد زیاد باره در سال 1991 با بحران و ناامنی مواجه است و در این مدت بیش از 21 هزار نفر در درگیری های این کشور کشته شدند. جنبش جوانان سومالی در سال 2007 عملیات مسلحانه خود را در این کشور آغاز کرد.
نظرات بینندگان