arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

کاخ سفيد: آمريکا در آستانه سالگرد حملات 11 سپتامبر در هوشياري به سر مي برد

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا در آستانه دهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر دو هزار و یک به لحاظ امنیتی در آماده باش کامل به سر می برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا در آستانه دهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر دو هزار و یک به لحاظ امنیتی در آماده باش کامل به سر می برد.

به گزارش انتخاب، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اینکه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در نشستی درباره این موضوع با تیم امنیت ملی خود شرکت کرده بود، اظهار داشت: ما در دوره سالگرد حملات یازده سپتامبر و بعد از آن همواره در آماده باش و هوشیاری به سر می بریم .

کارنی در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود خاطر نشان کرد در نزدیکی روز یکشنبه، سالگرد بدترین حملات در خاک امریکا که به کشته شدن حدود سه هزار نفر منجر شد، تهدید خاصی شناسایی نشده است .

سخنگوی کاخ سفید همچنین اعلام کرد تدابیر پیشگیرانه علنی و مخفی اتخاذ شده است اما از پرداختن به جزئیات این تدابیر خودداری کرد. وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) نیز روز چهارشنبه اعلام کرد در آستانه سالگرد حملات یازده سپتامبر در یک اقدام پیشگیرانه تدابیر امنیتی را در پایگاه های این کشور تشدید کرده است.

به گفته جانت ناپولیتانو، وزیر امنیت داخلی آمریکا، اطلاعات معتبر و دقیق دال بر برنامه ریزی القاعده یا گروه های وابسته برای ارتکاب انفجار در لحظه برگزاری مراسم سالگرد وجود ندارد . با این وجود دولت آمریکا تدابیر امنیتی را بویژه در اطراف سه منطقه که القاعده سال دو هزار و یک هدف قرار داد، افزایش داده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جانت ناپولیتانو هشدار داد احتمال اینکه آمریکا هدف حملات بزرگ قرار بگیرد از حملات کوچکی که خنثی کردن آنها دشوار است، کمتر به نظر می رسد.
نظرات بینندگان