arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

کیسی افلک را به دلیل آزار جنسی به مراسم اسکار راه ندهید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که بعد از رسوایی هاروی واینستاین سونامی افشاگری درباره آزار جنسی چهره‌های سرشناس هالیوود به راه افتاده، یک کارگردان با به امضا گذاشتن دادخواستی اینترنتی خطاب به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی و رئیس این نهاد قصد دارد مانع از حضور کیسی افلک برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد سال گذشته در مراسم امسال به دلیل ارتکاب آزار و اذیت جنسی شود.

کمرون باسرت این نامه را برای امضا در اینترنت منتشر کرده و ادعا کرده که در سال 2010 هنگامی که افلک مشغول بازی در فیلم مستند-داستانی «من هنوز اینجام» بوده، دو زن همکارش را با فرستاذدن پیام‌های تهدیدآمیز و پیشنهادهای بی‌شرمانه مورد آزار قرار داده است.

به گزلارش ایندی وایر، این ادعا که باسرت به آن اشاره کرده، باعث شده بود دو شکایت از سوی ماگدالنا گورکا فیلمبردار و آماندا وایت تهیه کننده آن فیلم علیه افلک طرح شود. بازیگر برنده اسکار این اتهام‌ها را رد کرد و هر دو پرونده به دادگاه نرسیدند. افلک سال گذشته برای بازی در فیلم «منچستر بای د سی» برنده اسکار شد.

بر اساس سنت آکادمی، برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در مراسم اهدای جوایز سال بعد، اسکار بهترین بازیگر زن را اهدا می‌کند و حالا کمرون باسرت قصد دارد با درخواستی که مطرح کرده، مانع از حضور کیسی افلک در مراسم اسکار 2018 شود: «اهدای جایزه در مراسم اسکار افتخاری‌ست که کیسی افلک لایق آن نیست. به آکادمی بگویید کار درست را انجام دهد.»

باسرت که فیلم‌های «جیوتا» و «48 ساعت اخیر» و سریال «شام با مامان» را ساخته معتقد است فیلم‌ها وقتی بهتر می‌شوند که تنوع جنسیتی عوامل و سازندگان بیشتر شود و تا وقتی زن‌ها در محل کار مورد آزار قرار می‌گیرند، این اتفاق نمی‌افتد.

*ای سینما

نظرات بینندگان