arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

«شغال سياه شيشه اي» به طناب دار نزديک شد

جوان معتاد به شيشه و کراک که در ۱۲ مرداد سال ۸۸ يک زن مسن و نوه ۹ ساله اش را به طرز فجيعي در شهرستان ورامين به قتل رسانده بود، به ۲ بار قصاص، يک بار اعدام، ۱۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و پرونده وي به واحد اجراي احکام دادگاه کيفري استان تهران ارسال شد، تا اين فرد جنايتکار به سزاي عمل خود برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جوان معتاد به شيشه و کراک که در ۱۲ مرداد سال ۸۸ يک زن مسن و نوه ۹ ساله اش را به طرز فجيعي در شهرستان ورامين به قتل رسانده بود، به ۲ بار قصاص، يک بار اعدام، ۱۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و پرونده وي به واحد اجراي احکام دادگاه کيفري استان تهران ارسال شد، تا اين فرد جنايتکار به سزاي عمل خود برسد.

 به گزارش فارس، عصر ۱۲ مرداد سال ۸۸، ماموران پليس آگاهي شهرستان ورامين از وقوع قتل دلخراش يک زن مسن و نوه ۹ ساله وي در خانه دختر او، باخبر شدند. زن ميانسالي که در اين حادثه مادر و دخترش را از دست داده بود، به ماموران گفت: صبح زود از خانه به همراه شوهرم خارج شدم، اما عصر که برگشتيم با اجساد مادر و دخترم که سرشان بريده شده بود مواجه شديم، ضمن اين که مقداري از طلاهاي مادرم و يک گوشي تلفن همراه هم به سرقت رفته بود. تحقيقات از تعدادي از مظنونان قتل، که بسياري از آن ها در محدوده سکونت مقتولان حضور داشتند آغاز شد اما تا مدتي هيچ سرنخي از قاتل يا قاتلان به دست نيامد.

بعد از دستگيري قاتل، اولياي دم، در کمال تعجب با مرد همسايه خود رو به رو شدند که به هيچ وجه او را به عنوان مظنون معرفي نکرده بودند و به او اعتماد کامل داشتند. شاهين، در اعترافات خود در مراحل مختلف تحقيقات مدعي شد که از چند روز قبل تصميم به سرقت از خانه همسايه خود گرفته بود ولي روز حادثه براي عملي کردن نقشه خود و شناسايي نشدن، مجبور به قتل «نگين» ۹ ساله و مادربزرگ او شده است.

شاهين گفت: بعد از اين که به بهانه قفل بودن در خانه، از مادربزرگ نگين خواستم در را باز کند تا از طريق خانه آن ها وارد خانه خود شوم، او جلوتر از من به سمت حياط رفت که در يک لحظه از پشت چاقويي به پهلويش زدم و بعد از آن سرش را جدا کردم. او قبل از مرگ، مقداري از موهاي مرا کند. وي ادامه داد: بعد از اين که دست هايم را شستم، متوجه شدم که نگين از خواب بيدار شده و مرا ديده است؛ بعد از اين که او را مورد آزار و اذيت قرار دادم، دست و پايش را با آستين لباسش بستم و به طبقه بالا رفتم و تلفن همراهي را برداشتم، وقتي برگشتم متوجه شدم که دست هاي نگين باز شده است، او را خفه کردم و در نهايت با چاقو سرش را بريدم و از خانه خارج شدم.

 قرار مجرميت شاهين با توجه به اعترافات صريح از سوي دادسراي جنايي صادر و پرونده براي رسيدگي به شعبه ۷۷ دادگاه کيفري استان تهران ارسال شد که جلسه دادگاه صبح روز ۲۰ آذر سال گذشته به رياست قاضي اکبر ساعي برگزار شد. در ابتداي جلسه اصغري روشن، نماينده دادستان با اشاره به کيفرخواست صادره گفت: اتهام انتسابي به متهم مبني بر ۲ فقره قتل عمدي و سرقت مقرون به آزار محرز است و خواستار مجازات وي هستم. اولياي دم نيز در جايگاه قرار گرفتند و با درخواست قصاص متهم، از قاضي ساعي خواستند اين حکم در ملاءعام اجرا شود.

ادعاي جديد متهم در دادگاه: من همدست داشتم

متهم در جايگاه قرار گرفت و با وجود اين که تا قبل از اين، ۸ بار به صراحت مدعي شده بود که با نقشه قبلي و به تنهايي مرتکب اين جنايت شده، مدعي شد که با ۲ نفر از دوستانش به نام هاي يدا... و فرامرز اين کار را کرده است. متهم يک بار ديگر هم مدعي شده بود با افرادي به نام سجاد و رضا قتل را انجام داده است که آن را دروغ و متاثر از حرف هاي ديگر زندانيان خوانده بود. شاهين در تشريح حادثه گفت: با دوستانم وارد خانه شديم که فرامرز پيرزن را از پشت با چاقو زد، من رو به روي او قرار گرفتم تا طلاهايش را درآورم، اما موهاي مرا کشيد که فرامرز مجبور شد با چاقو گردن او را بزند.

وي افزود: بعد از اين که دست هايمان را شستيم، من و يدا... به طبقه بالا رفتيم و وقتي برگشتيم متوجه شديم فرامرز نگين را هم به قتل رسانده است. قاضي ساعي گفت: خانواده مقتول به قدري با تو صميمي بودند که به هيچ وجه به تو مظنون نشدند و اين به دليل سابقه آشنايي شما بوده است و حتي عروسي تو در خانه آن ها برگزار شد.

شاهين در پاسخ به سوال قاضي که طلاها را چه کردي، گفت: نه طلايي به دستم رسيد و نه پولي، همه آن ها را يدا... و فرامرز بردند. قاضي اظهارات يدا... مبني بر اين که طلاها را شاهين به او داده و مدعي شده که متعلق به همسرش است، براي شاهين خواند و شاهين آن ها را تکذيب کرد.

براي آدم معتاد، هزار تومان هم گنج است

شاهين با بيان اين که هيچ دليل و مدرکي براي اثبات همراه بودن آن ها با خود ندارد، در پاسخ به اين سوال که ارزش طلاها چقدر بود که مرتکب ۲ قتل با اين خشونت شدي، گفت: بيش از ۲ سال است که به شيشه و کراک اعتياد دارم و براي يک فرد معتاد، هزار تومان هم ارزشمند است.

وي در پاسخ به اين سوال که اگر صحنه قتل نگين را نديدي، چگونه آن را به طور دقيق بازگو کردي، گفت: فرامرز بعد از قتل و خروج از خانه، ماجرا را تعريف کرد. قاضي از متهم سوال کرد که اگر طلاها را يدا... دزديده است، پس چرا تو مبلغ آن را به خانواده مقتول پس دادي، گفت: پول را بدون اجازه من از حسابم برداشت کردند.

دفاع از موکل با استناد به مرغ!

بعد از اظهارات شاهين، وکيل وي در جايگاه قرار گرفت و در اظهارات خود گفت: من در زندان با موکلم صحبت کردم و متوجه شدم که او ۴بار اظهارات متفاوتي ارائه کرده است. من يک بار به او گفتم ۲مرغ مقابلت قرار مي دهم و اگر توانستي يکي را بکشي و ديگري را بگيري، قبول مي کنم که تو قاتلي.

وي با بيان اين که موکلش از سوي افرادي تهديد شده است گفت: موکل من براي حفظ جان خانواده اش حقيقت را نمي گويد. يکي از کساني که موکل من نام او را آورده، توسط شاهداني، قبل از قتل همراه او ديده شده و او کسي است که از گذشته با پدر نگين، آشنايي داشته است. آن ها روز حادثه با پرايد به منزل پدر نگين رفته بودند.

 وکيل مدافع شاهين افزود: درخواست تحقيقات بيشتر هم درباره اظهارات موکلم و هم درباره سلامت رواني او دارم. قاضي ساعي خطاب به وکيل متهم گفت: خودروي پرايد موردنظر شما، مربوط به اين پرونده نيست و تحقيقات لازم درباره آن صورت گرفته است. شاهين در جايگاه قرار گرفت تا آخرين دفاعيات خود را بگويد، اما فقط گفت: من همدست و شريک جرم داشتم و حرف ديگري ندارم. ادامه جلسه دادگاه، براي رسيدگي به اتهام آزار و اذيت متهم، به صورت غيرعلني برگزار شد.

قصاص، اعدام، حبس و شلاق، مجازات شغال

بعد از ختم جلسه، قاضي ساعي به همراه مستشاران دادگاه (محمدي کشکولي، سالاري، بومي و مرادي) وارد شور شدند و حکم پرونده را اين گونه صادر کردند: شاهين به اتهام قتل عمدي به ۲بار قصاص، به اتهام تجاوز به نگين به اعدام، به اتهام سرقت مقرون به آزار به ۱۰سال حبس و تحمل ۷۴ضربه شلاق و همچنين رد اموال مسروقه محکوم شد. بعد از اين که پرونده از سوي ديوان عالي کشور تاييد شد و به دادگاه کيفري استان تهران بازگشت، پرونده به واحد اجراي احکام فرستاده شد. بسياري از جنايت هاي فجيع که در جامعه رخ مي دهد توسط افرادي انجام مي شود که به موادمخدر اعتياد شديد پيدا کرده اند، اين افراد چه بسا به منظور تامين هزينه سنگين موادمخدر دست به سرقت هاي خشن مي زنند که برخي از آن ها به جنايت منجر مي شود. درباره حادثه اخير نيز مي بينيم که جوان جنايت کار به دو ماده مخدر بسيار خطرناک يعني شيشه و کراک اعتياد دارد. روان شناسان و پزشکان در مورد اثرات زيانبار اين دو ماده مخدر بسيار سخن گفته اند که از جمله عوارض شيشه به عنوان يک مخدر و محرک ايجاد روحيه پرخاشگري و خشونت در افراد است. يک پزشک که در زمينه درمان اعتياد فعاليت دارد به خراسان گفت: برخي بر اين عقيده اند که شيشه چون حاوي مرفين نيست اعتيادآور نمي باشد اما بايد گفت اين ماده محرک بسيار قوي، خطرناک و اعتيادآور است.

 وي افزود: فرد معتاد به شيشه در ماه هاي اول اثرات توهم زايي بسيار اندکي را تجربه مي کند و فاز غالب شيشه در اين مدت لذت هاي بسيار زياد ، تجربه داشتن سطح بسيار بالاي انرژي و خلاقيت هاي فراوان ذهني و ... است. اين اثرات تا مدت زمان اندکي براي فرد معتاد قابل کنترل است اما وقتي مصرف وي افزايش مي يابد اين مسائل از کنترل او خارج مي شود به گونه اي که احساس مي کند بدون مصرف شيشه هيچ است و نمي تواند هيچ کاري انجام دهد. وي افزود: هرچه مصرف شيشه بيشتر شود اثرات ثانويه اين ماده مخدر در رفتار و حرکات فرد بيشتر نمايان مي شود به گونه اي که چه بسا فرد به موجودي دو قطبي تبديل شود که گاهي بسيار آرام و مهربان است و گاهي بسيار خشن و پرخاشگر است.

وي گفت: مصرف شيشه به مرور زمان فرد را فوق العاده بدبين مي کند و چه بسا او را به مرحله جنون مي رساند، مصرف کنندگان شيشه گاه تا ۷۲ساعت هم نمي توانند يک دقيقه بخوابند در پاره اي از اوقات توهم شديد به اين افراد دست مي دهد و موجب مي شود احساس کنند توانايي انجام هر کاري را دارند. در واقع پرخاشگري، پرحرفي، افکار بدبينانه، کاهش توانايي هاي جنسي و جسمي و کنترل نداشتن رواني، کابوس و کاهش اشتها و تحريک  پذيري بسيار زياد به گونه اي که احتمال دارد فرد معتاد دست به هر خشونتي بزند از عوارض ماده مخدر شيشه است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
1
"به ۲ بار قصاص، يک بار اعدام، ۱۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد " حالا واقعاً همچین فردی 10 سال رو باید تو زندان باشه یا تنها ظاهر قضیه است؟!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
1
0
اخه این چه قانون مسخره ای که ما مردم مضلوم باید قبول کنیم.2 تا ادم کشته اونم با نهایت بی رحمی اگر مجرم زود اعدامش کن.چرا باید ده سال از بیت المال مردم بخوره جای یه نفرو تو زندان بگیره از تجربه ادم کشیش برای بقیه تعریف کنه چهار نفره دیگه یه چیز جدید یاد بگیرن.بذار مردم نضر بدن که اگر غیر منطقیه ما هم بفهمیم.
نظرات بینندگان