arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

تهدیدات نادر بمب‌گذاری در ژاپن همزمان با آغاز تور آسیایی ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس ژاپن امروز (دوشنبه) اعلام کرد، همزمان با سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در توکیو که تور آسیایی خود را تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز کرده، ژاپن در اقدامی نادر هدف تهدیدات بمب‌گذاری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تهدیدات بمب‌گذاری در ژاپن بسیار نادر است. در موارد این چنینی که در خارج از توکیو رخ دادند هیچ مواد منفجره‌ای کشف و هیچ مظنونی بازداشت نشده است.

یکی از سخنگویان پلیس ژاپن گفت: یک شرکت کشتی‌رانی در استان شیگا تماسی را از جانب مردی دریافت کرده که ادعا کرده بمبی را در داخل یک کشتی تفریحی جاسازی کرده و این بمب ظرف یک ساعت منفجر می‌شود.

پلیس کشتی تهدید شده را کشف و در سراسر آن عملیات تجسس آغاز کرد اما هیچ مواد منفجره‌ای در آن پیدا نکرد.

این سخنگو افزود: 290 مسافر و خدمه این کشتی با امنیت کامل از این کشتی خارج شدند و پلیس در جستجوی مردی است که این تماس تلفنی را برقرار کرده بود.

در همین حال یک کمپانی کشتی‌رانی دیگر در هیروشیما تماسی مشابه دریافت کرده که به آن گفته شده بود بمبی در یکی از کشتی‌هایش جاسازی شده که ظرف یک ساعت منفجر خواهد شد.

عبور و مرور کشتی بین ساحل استان شیگا و ایتسوکوشیما که گردشگران برای دیدن معبد شینتوری به آنجا می‌روند، به طور موقت به حالت تعلیق درآمده بود.

یک فروشگاه در اوزاکا نیز تهدیدی دریافت کرد اما پلیس هیچ مواد منفجره‌ای در آنجا پیدا نکرد.

در استان کیوتو نیز یک اپراتور مربوط به حمل و نقل ریلی تهدیدی دریافت کرد مبنی بر اینکه بمبی ظرف یک ساعت در ایستگاه سانجو که نزدیک به مقصدهای گردشگری است منفجر خواهد شد.

این اپراتور برای بررسی وضعیت به طور موقت این ایستگاه را تعطیل کرد.

نظرات بینندگان