arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

آمريکا: نزديکان قذافي در نيجر بازداشت هستند

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد نزدیکان معمر قذافی که به نیجر فرار کرده اند در حال حاضر در نیامی، پایتخت این کشور در بازداشت بسر می برند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد نزدیکان معمر قذافی که به نیجر فرار کرده اند در حال حاضر در نیامی، پایتخت این کشور در بازداشت بسر می برند. در حالی که در روزهای اخیر اخبار و گزارشهایی مبنی بر فرار شماری از نزدیکان و اعضای خانواده دیکتاتور لیبی به نیجر منتشر شده است، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آن دسته از نزدیکان قذافی که به قصد پناهنده شدن به نیجر فرار کردند اکنون در این کشور در بازداشت بسر می برند.

به گزارش انتخاب، وزارت خارجه آمریکا از دیگر کشورهای منطقه نیز خواست از پناه دادن به مسئولان رژیم قذافی یا اعضای خانواده وی خودداری کنند. در عین حال ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، اعلام کرد نام هیچیک از نزدیکان معمر قذافی که اواسط این هفته به نیجر فرار کردند در فهرست تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود ندارد.

سخنگوی شورای ملی انتقالی لیبی( ارگان سیاسی انقلابیون لیبی) روز سه شنبه اعلام کرد حدود دویست خودرو زرهی لیبی که احتمالا حامل مسئولان رژیم یا نزدیکان معمر قذافی بودند، از لیبی وارد نیجر شده اند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد این کاروان حامل چند تن از مسئولان سیاسی یا نظامی رژیم قذافی بوده است و آنها در حال حاضر به دستور مقامات دولت نیجر در پایتخت این کشور در بازداشت بسر می برند.

 نولاند خاطر نشان کرد بر اساس اخبار و اطلاعاتی که دولت نیجر ارائه کرده است، این کاروان حامل بیست تا بیست و پنج تن از نزدیکان رژیم معمر قذافی بوده است اما درباره رقم دویست خودرو زرهی مبالغه گویی شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد واشنگتن با نیجر همکاری می کند و با دیگر کشورهای منطقه از جمله مالی، موریتانی، چاد و بورکینافاسو در تماس است تا قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره لیبی و امنیت مرزها به طور کامل به اجرا گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، نولاند افزود دولت آمریکا از همه این کشورها می خواهد برای کنترل مرزهای خود همه تلاششان را به کار گیرند، مسئولان فراری رژیم قذافی را دستگیر کنند، محموله های غیرقانونی سلاح یا اموال و سرمایه هایی را که به مردم لیبی تعلق دارد، توقیف کنند.
نظرات بینندگان