arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

ترامپ: کشتار تگزاس یک "اقدام شیطانی" بود

دونالد ترامپ، به دنبال کشتار شب گذشته در کلیسایی در تگزاس آمریکا در اظهاراتی در شهر توکیو این کشتار را "یک اقدام شیطانی" خوانده که "رنج و اندوه" را در کل آمریکا به وجود آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که مشغول گذراندن تور سفرهایش به پنج کشور آسیایی است، به دنبال کشتار شب گذشته در کلیسایی در تگزاس آمریکا در اظهاراتی در شهر توکیو این کشتار را "یک اقدام شیطانی" خوانده که "رنج و اندوه" را در کل آمریکا به وجود آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در خانه ویلیام هاگرتی، سفیر آمریکا در ژاپن به این کشتار گسترده در تگزاس که ۲۶ کشته برجای گذاشت، پرداخت.

ترامپ به خبرنگاران گفت: این اقدام شیطانی در حالی اتفاق افتاد که قربانیان و خانواده‌هایشان در یک پرستشگاه مقدس به سر می‌بردند.

او ادامه داد: نمی‌توان با کلمات رنج و اندوهی که ما همگی احساس می‌کنیم وصف کرد و ما نمی‌توانیم درد کسانی که عزیزانشان را از دست دادند تصور کنیم.

ترامپ خاطر نشان کرد: در دوران‌های تاریک مثل همین دورانی که الان هست آمریکایی‌ها کاری را که در آن بهترین هستند انجام می‌دهند یعنی به سراغ یکدیگر می‌آیند.

ترامپ خطاب به مردم آمریکا گفت: ما در این تجربه اشک و اندوه قدرتمند ایستاده‌ایم.

ترامپ اظهار داشت: با گریگ ابوت، فرماندار تگزاس صحبت کردم و مراتب قدردانی خود را از اولین پاسخگویان به حادثه، اف‌بی‌آی و بسیاری از دستاندرکاران چه در بخش فدرال و چه در دیگر بخش‌ها اعلام می‌کنیم.

وی افزود: همه آمریکا خطاب به خداوند دعا می‌کنند که به زخمی‌ها و خانواده‌های قربانیان کمک کنم. ما هرگز آنها را ترک نخواهیم کرد.

همچنین اعلام شده که پرچم‌های آمریکا در پایگاه‌های نظامی، سفارتخانه‌هاو کنسولگری‌های آمریکا در جهان به حالت نیمه برافراشته درآمد.

نظرات بینندگان