arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

پورمحمدی: آیا با این نرخ رشد، تورم، بیکاری و ... می​توان به چشم انداز کشور دست پیدا کنیم؟!

رییس سازمان بازرسی کل کشور معتقد است: عدم تحقق وعده​های دولت باعث بی​اعتمادی جامعه به مسئولین می​شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس سازمان بازرسی کل کشور معتقد است: عدم تحقق وعده​های دولت باعث بی​اعتمادی جامعه به مسئولین می​شود.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در جمع مدیران دستگاه های اجرایی و نظارتی استان سمنان، با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مدیران خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر این سخن را زمانی که در دستگاه اجرایی بودم می گفتم تصور می​شد تعریف از خود است ولی اکنون که به عنوان یک عضو دستگاه نظارتی این حرف را می​زنم دیگر کسی نمی​تواند از این سخنان به عنوان تعریف از دستگاه اجرایی تلقی کند.

مردم همچنان به مسئولان اعتماد دارند/ مشارکت مردم در انتخابات آینده بالا خواهد بود
رییس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: جامعه به مسئولان اعتماد دارد. اگر ملت به مسئولین اعتماد نداشته باشند با این همه مشکل، سی و دو سال در صحنه نمانده و با مسئولین احساس یکدلی نمی کردند.

وی با اشاره به انتخابات آتی مجلس نهم تصریح کرد: مردم در انتخابات آینده نیز مشارکت بالایی خواهند داشت. دشمن نیز تلاش نکند که مردم بی اعتماد شده و اینکه در انتخابات شرکت نمی کنند.این طور نیست. واقعیت های جامعه نشان می دهد که مردم همچنان به مسئولین اعتماد دارند.

پورمحمدی با یادآوری اینکه مردم در عین حال اشکالاتی نیز به مسئولین دارند، گفت: باید این را هم قبول کرد که در عین این ابراز محبت و دوستی ها از سوی مردم، انتقادهای تندی نیز از مسئولین می شود. این انتقادهای تند به معنای جدایی مردم نیست ولی همه به گوش باشیم که ملت دغدغه و نگرانی دارد.

تفسیر خودسرانه قانون برای کشور خطرناک است
رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ضرورت های اجرای صحیح قانون در کشور خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی و دستگاه های ناظر حق سبک و سنگین کردن و تفسیر قانون را ندارند. چرا که اگر این کار را انجام دهیم به انحراف می افتیم. نه تنها به خود بلکه به دیگران نیز اجازه نمی دهیم تفسیر خودسرانه از قانون داشته باشند. چرا که این مسئله را برای کشور خطرناک می دانیم.

پورمحمدی افزود: کسی به این خاطر که قانونی را قبول ندارد نمی تواند آن را اجرا نکند. قانون باید اجرا شود. اگر قانون در جامعه سست شد پایه های اجتماعی به هم می ریزد. نباید به کسی اجازه داد قانون را زیر پا بگذارد. چرا که قانون اصل نظامات کشور است.

وعده های غیرقابل اجرا باعث بی اعتمادی جامعه می​شود
وی با اشاره به مصوبات دستگاه اجرایی برای استان ها ، گفت: در خصوص این مصوبه ها، سازمان بازرسی کل کشور وظیفه دارد بگوید چرا فلان مصوبه اجرا نشده است. اگر به خاطر اینکه کمبود بودجه مصوبه ای اجرایی نشد آن را لغو کنید. ولی اگر مصوبه شد، آن را پیگیری می کنیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور که در جمع مدیران اجرایی، نظارتی و قضایی استان سمنان سخن می گفت، افزود: چنانچه بخشی از مصوبات اجرا نشد، دولت حتما باید در سفر بعدی اعلام کند که این مصوبه ها به خاطر اجرایی نشدن لغو شده است. اگر برنامه ای به خاطر نداشتن بودجه قابل اجرا نیست، نباید وعده داد و آن را به تصویب رساند. چون باعث بی اعتمادی در جامعه می شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه گاهی اوقات به مدیران تکلیف مالایطاق می شود گفت: اگر به مدیر تکلیفی شود که از عهده آن بر نمیاید این باعث می شود آن مدیر در نظر مردم ضعیف و تنبل به نظر برسد. بنابراین باید از این موارد پرهیز شود. حتی به مجلس نیز این انتقاد وارد است. در برخی موارد به مجلس نیز اعلام کرده ایم برخی مصوبه ها اجرایی نیستند. بنابراین باید به میزان توانایی ها و ظرفیت ها وعده داد. مردم نیز واقعیت را از مسئولین می پذیرند.

آیا با این نرخ رشد، تورم، اشتغال، بیکاری و ... می​توان به چشم انداز کشور دست پیدا کنیم؟!
وی در بخش دیگر از سخنان خود با یادآوری سند چشم انداز گفت: طبق سند چشم انداز قرار است ایران در سال 1404 به قدرت اول منطقه تبدیل شود. در عین حال قرار نیست از این برنامه عقب بمانیم. در برنامه پنجم توسعه ذکر شده که باید در طول این برنامه به قدرت دوم منطقه تبدیل شویم تا حین اجرای برنامه ششم به قدرت اول منطقه تبدیل شویم. اما آیا با این نرخ رشد، تورم، اشتغال، بیکاری و ... می توانیم به این چشم انداز کشور دست پیدا کنیم؟! سند چشم انداز و برنامه های توسعه، میزان ما است که باید به آن عمل شود.

خودکنترلی و خودنظارتی یک اصل مدیریتی است/ دیگر نمی توان با شیوه های قدیمی نظارت کرد
وی با تاکید بر بحث نظارت درون دستگاهی تصریح کرد: سازمان بازرسی سازمانی کوچک است و نمی تواند نظارت گسترده بر دستگاه های اجرایی داشته باشد. حرف سازمان بازرسی این است که دستگاه های اجرایی بر عملکرد خود نظارت داشته باشند. خود کنترلی و خود نظارتی یک اصل مدیریتی است. از سوی دیگر کارآیی و اثربخشی نظارت درون دستگاهی بسیار بیشتر از نظارت بیرونی است. بنابراین نظارت درون دستگاهی الزامی است. وگر نه آن دستگاه اجرایی در اعمال برنامه های خود با مشکل اساسی مواجه می شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی ضد فساد است گفت: با توجه به عریض و طویل بودن دستگاه های اجرایی دیگر نمی توان با شیوه های قدیمی نظارت کرد. این در حالی است که سیستم های اجرایی آنچنان که باید کارآمد نیستند و بعضا ضوابط نیز ناقص هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
4
چشم انداز!!!؟؟؟؟؟
جلو پامون هم معلوم نیست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
2
آقا شما تکلیف خودتان را با خودتان معلوم کنید فرمان کشور را به دست گرفته اید و مدام به هم بد و بیراه می گویید اگر مرد هستید پیاده شوید بروید کنار این ملت آنقدر اشخاص با لیاقت دارد که بهتر از شما توان اداره امور را دارند.
نظرات بینندگان