arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

احمدی مقدم: به مردم اعلام می کنیم که عقب نشینی نمی کنیم

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: نیروی انتظامی به مردم اعلام می‌کند که در مقابل جنجال‌های افرادی که هرگاه می‌خواهد گامی در مبارزه با مفاسد اخلاقی برداشته شود، هیاهو و سر و صدا راه می‌اندازند، عقب‌نشینی نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: نیروی انتظامی به مردم اعلام می‌کند که در مقابل جنجال‌های افرادی که هرگاه می‌خواهد گامی در مبارزه با مفاسد اخلاقی برداشته شود، هیاهو و سر و صدا راه می‌اندازند، عقب‌نشینی نمی‌کند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در مراسم اختتامیه رزمایش ذوالفقار 90 و صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی در کرمان با بیان اینکه امنیت نیاز اولیه در هر جامعه انسانی است، اظهار داشت: ایجاد امنیت وظیفه اولیه هر حکومتی است و مقوله عدالت در گام دوم بعد از امنیت قرار دارد.

وی افزود: تا امنیت ایجاد نشود، عدالت نیز برقرار نمی‌شود و در شرایط امن امکان تحقق عدالت و برخورد مقتدرانه با مجرمان، تبهکاران، ظالمان و همه کسانی که به حقوق مردم دست‌اندازی می‌کنند، وجود دارد.

احمدی‌مقدم با اشاره به حدیثی از امیرالمومنان حضرت علی (ع) در زمینه اهمیت بحث امنیت، تصریح کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند «وظیفه حکومت ابتدا امنیت سپس عدالت و سپس رفاه و آبادانی است» و بر این اساس آبادانی و رفاه نیز در گرو امنیت و عدالت است.

وی خاطرنشان کرد: حکومت مردمی به دور از ناامنی، بی‌عدالتی و تبعیض است و در این نوع جامعه محرومیت و فقر عنصری منفی به شمار می‌رود.

احمدی‌مقدم بیان داشت: در کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی با تمام وجود تلاش می‌کرد، امنیت را در کشور ما متزلزل و مخدوش کند.

وی عنوان کرد: امروز مهم‌ترین تهدیدات در کشور علیه جوانان، هویت فرهنگی و  تهدیدات فرهنگی است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه مواد مخدر امروز یکی از عناصر اصلی بی‌هویتی و پایه عمده جرایم در کشور ما و همه دنیا است، گفت: عامل اصلی سرقت تا 90 درصد و حتی بیشتر به بحث موادمخدر بر می‌گردد و همچنین مواد مخدر عامل مهم بسیاری از مسائل از جمله فروپاشی خانواده‌ها، جنایت، آدم‌کشی‌ها و گروگانگیری‌ها است.

وی افزود: دشمنان از راه‌های مختلف در تلاش برای تضعیف باورهای دینی، روحیه دین‌باوری، عشق به وطن، دین، ایجاد تفرقه میان اقوام و قومیت‌ها، گروه‌های سیاسی و مذهبی، سیاه‌نمایی و ناکارآمد جلوه‌دادن نظام هستند.

احمدی‌مقدم بیان داشت: دشمن از طریق توسعه ناامنی، تقویت گروه‌های تروریستی و اعزام آن‌ها در راستای بی‌ثبات‌سازی کشور ما تلاش می‌کند و نظام جمهوری اسلامی هوشمندانه و مقتدرانه توانسته است و بر تهدیدات آن‌ها فائق می‌آید.

وی با اشاره به مسائل مناطق جنوبی استان کرمان تصریح کرد: امروز به همت دستگاه قضایی، نیروهای نظامی و امنیتی، بسیج، حضور عشایر منطقه و مردم امنیت در جنوب استان کرمان برقرار است.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: امیدواریم نیروی انتظامی در استان پاسخگوی نیازهای امنیتی استان باشد و با حمایت‌هایی که از آن انجام می‌دهیم، بتواند با قدرت بیشتری عمل کند که البته تحقق امنیت نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی عنوان کرد: در استان کرمان، شرق کشور و به طورکلی در کل کشور جمهوری اسلامی نهادهای امنیتی در مطلوب‌ترین شرایط خود قرار دارند.

احمدی‌مقدم ابراز داشت: ایران در سال جهاد اقتصادی باید تلاش کند و در همه زمینه‌ها الگوی جهان باشد و به طورکلی در زمینه اقتصادی و پیشرفت یک الگوی موفق باشد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امنیت پیش‌نیاز اصلی و مقدمه مهم جهاد اقتصادی و توسعه کشور است، ابراز داشت: امنیت موجب می‌شود، سرمایه‌گذاری‌ها به سمت این استان بیاید و موجب ارتقا، رشد و سربلندی استان شود و این بحث در کل کشور مصداق دارد.

وی عنوان کرد: استقرار طرح‌های اجتماعی در راستای برخورد با مجرمان و تبهکاران به ویژه جرایم خشن، تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه است و اولویت دوم در اجرای این طرح‌ها برخورد با کسانی است که اخلاق جامعه را به فساد و تباهی می‌کشند و همراه دشمن در تهاجم فرهنگی هستند.

احمدی‌مقدم اذعان داشت: این افراد هرگاه می‌خواهد گامی در مبارزه با مفاسد اخلاقی برداشته شود، هیاهو و سر و صدا راه می‌اندازند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی به مردم اعلام می‌کند که در مقابل این جنجال‌ها عقب‌نشینی نمی‌کند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه تهاجم فرهنگی و جرایم خشونت‌بار دو روی یک سکه هستند، گفت: بعد فرهنگی زیربنایی و وقوع جرایم معلول علت‌های فرهنگی است و در این راستا تعلل و کوتاهی نمی‌کنیم و مسیر خود را با جدیت ادامه می‌دهیم.
نظرات بینندگان