arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

احمدی نژاد: آقای سارکوزی! دنیا جنگل نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره مواضع رييس‌جمهور فرانسه مبني بر اينكه ائتلافي از كشورها تشكيل شده كه مي‌تواند حمله‌اي انجام دهند از ساخت موشك‌هاي دوربرد ايران جلوگيري كنند، اظهار داشت: آيا واقعاً دنيا جنگلي است كه رييس‌جمهور فرانسه تصور مي كند رييس آن جنگل است؟ وي به چه حقي بايد چنين حرفي را مطرح كند و چه كسي حق چنين موضع گيري هاي را درباره ديگران به او داده است؟ البته ملت ايران چنين ادعاهايي را از موضع استيصال و ضعف ارزيابي مي‌كند.

رييس‌جمهور در مصاحبه زنده تلويزيوني با شبكه آر تي پي پرتغال خاطر نشان كرد: البته مي‌دانيم عده اي كه در برابر منطق و فرهنگ ملت ايران حرفي براي گفتن ندارند، آرزو دارند به ايران حمله كنند اين عده همان استعمارگران و برده‌داران سابق هستند اما همه مي‌دانند هر دستي كه براي ضربه زدن به ايران دراز شود، از بازو قطع خواهد شد.
دكتر احمدي‌نژاد گفت: كشورهاي غربي هيچ ضابطه‌اي ندارند و مي‌خواهند دنيا را مانند جنگل و با تهديد،جنگ و وحشي‌گري اداره كنند در حالي كه شرايط تغيير كرده و بايد جهان را بر مبناي فكر، فرهنگ،‌ دوستي و انسانيت اداره كرد.

رييس‌جمهور در پاسخ به اينكه مواضع ايران در خصوص ادعاي كساني كه ايران را به عنوان محور شرارت و حامي تروريسم بين‌المللي معرفي كردند، چيست؟ اظهار داشت: بايد سوال كرد كه رييس‌جمهوري كه چنين حرفي را مطرح كرد اكنون در چه شرايطي قرار دارد آيا وي منفورترين شخص تاريخ نيست؟ معتقديم كه ملت‌ها چنين نظري نسبت به ايران ندارند و برخي سياستمداران غربي اين گونه ادعاها را مطرح مي‌كنند اما اين جسارت را ندارند كه در گفت وگوي آزاد آن را به بحث بگذارند تا ملت‌ها بر اساس اسنادي كه در اين گفت گوها ارائه مي‌شود بدانند كه چه كسي حامي واقعي تروريسم است.

دكتر احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه آيا اشغال عراق و افغانستان و كشته شدن بيش از يك ميليون در آنجا، حمله به غزه و لبنان و اشغال ويتنام و كره و برخي ديگر از كشورهاي جهان از سوي ايران صورت گرفته است يا آمريكا و برخي از كشورهاي غربي گفت: پاسخ اين سوال ها براي همه ملت ها روشن است و همه مي داند كه چه كساني باني و حامي تروريسم بين المللي و سازمان يافته هستند.

رييس‌جمهور با اشاره به بحران اقتصادي موجود در اروپا با بيان اينكه آيا مشكل بحران اقتصادي اروپا، ايران است؟خاطر نشان كرد: چه كسي اين بحران را ايجاد كرده، مردم اروپا كه هيچ نقشي در آن ندارند چرا بايد هزينه‌هاي اين بحران را بپرازند؟ مشكل اصلي شيوه و مدل مديريت‌هاست كه امروز ضرورت دارد كه تغيير كند.

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه پرتغالي آر تي پي مبني بر اينكه كه چند روز قبل از سوي شما مطرح شد كه جايي براي رژيم صهيونيستي در خاورميانه وجود ندارد آيا هنوز هم معتقديد كه اين رژيم بايد نابود شود، اظهار داشت: بر اين باوريم كه اشغالگري، آدم‌كشي، تجاوز و ترور بايد از بين برود و رژيم صهيونيستي براي اين كار تشكيل شده‌ است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
5
اگه نبود كه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
4
شما که لالایی بلدی چرا خودت خوابت نمیبره ؟
نظرات بینندگان