arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

ژاپن تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی اعمال می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی ارشد دولت ژاپن امروز سه‌شنبه اعلام کرد، توکیو در واکنش به ادامه تهدید از جانب برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی تحریم‌های مازاد علیه پیونگ‌یانگ اعمال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تحریم‌ها که شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن هم دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به آن اشاره کرده بود، موجب توقیف دارایی‌های ۹ سازمان و ۲۶ شخص می‌شود.

به گفته یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن در کنفرانسی خبری گفت: مساله موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی یک تهدید ادامه‌دار است که پیشتر مانند آن دیده نشده بود. اقدامات تحریک‌آمیز آن که با نادیده گرفتن هشدارهای شدید جامعه بین‌المللی همراه است، اصلا قابل قبول نیست.

سازمان‌هایی که نامشان در لیست تحریم‌های ژاپن درج شده، بانک‌های متعلق به کره‌شمالی است که عمدتا در چین فعالیت دارند اما آن اشخاص هدف گرفته شده، در شماری از کشورها از جمله چین، روسیه و لیبی حضور دارند. یوشیهیده سوگا گفت، این اقدام در پی سفر ترامپ به ژاپن اعلام شد تا عزم دو کشور برای دفاع از یکدیگر و افزایش فشار بر پیونگ‌یانگ را نشان دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه گفته بود ایالات متحده علیه کره‌شمالی با ژاپن متحد است و شلیک‌های موشکی کره‌شمالی بر فراز ژاپن را "تهدیدی برای جهان متمدن و صلح و ثبات بین‌المللی" خواند.

برچسب ها: ژاپن ، کره شمالی
نظرات بینندگان