arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

بودجه‌های درخواستی ترامپ از کنگره: 4 میلیارد دلار برای مقابله با موشک‌های کره شمالی؛ 1.6 میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز مکزیک

کاخ سفید برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی از کنگره آمریکا چهار میلیارد دلار بودجه درخواست کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای هیل گزارش داد: کاخ سفید برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی از کنگره آمریکا چهار میلیارد دلار بودجه درخواست کرد.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نامه ای به کنگره نوشت: این درخواست به منظور پشتیبانی از تلاش ها برای رهگیری، شکست دادن و دفاع در مقابل هر گونه استفاده کره شمالی از موشک های بالستیک علیه آمریکاست.

در این نامه که روز دوشنبه به کنگره ارائه شد، همچنین 1.2 میلیارد دلار دیگر نیز برای کمک به راهبرد جدید آمریکا در افغانستان و هفتصد میلیون دلار به منظور تعمیر دو ناو نیروی دریایی درخواست شده است. این دو ناو تابستان امسال در جریان دو تصادف مرگبار به شدت صدمه دیدند.

ترامپ در نامه خود همچنین بر لزوم تصویب بودجه 1.6 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز مکزیک تاکید کرده است.

درحالی که کره شمالی قابلیت های موشکی و هسته ای خود را ارتقا داده است، برخی اعضای کنگره آمریکا خواستار افزایش بودجه دفاع موشکی شده اند.

دولت آمریکا ابتدا خواستار 9.9 میلیارد دلار بودجه برای دفاع موشکی در سال مالی 2018 شده بود اما برخی اعضای کنگره این رقم را ناکافی خوانده بودند. ترامپ نیز ماه اوت وعده داده بود که «میلیاردها» دلار دیگر به بودجه سامانه های دفاع موشکی اضافه شود.

درخواست بودجه چهار میلیارد دلاری برای سامانه های دفاع موشکی درحالی ارائه شده است که ترامپ هم اکنون در آسیا به سر می برد. این سفر تحت الشعاع نگرانی ها از فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی قرار دارد.

بودجه چهار میلیاردی صرف ایجاد مرکز رهگیری موشک در «فورت گریلی» ایالت آلاسکا و تامین بودجه اولیه به منظور خرید بیست موشک رهگیر جدید برای این سامانه می شود.

علاوه بر این، قرار است ده ها موشک رهگیر هم خریداری شده و در عین حال، قابلیت های راداری رهگیری موشک و توانمندی های اطلاعاتی و شناسایی آنها هم ارتقا پیدا کند.

نظرات بینندگان